Zeytinyağı ihracatı için atağa kalkan ve yatırımlarını artırarak tanıtım faaaliyetlerine hız veren Orkide Yağ, ihracatta sınır tanımıyor. Dünyanın her kıtasına Orkide markalı ürünlerini ihraç eden Küçükbay Yağ Sanayi A.Ş., Uzakdoğu'da Japonya, Singapur, Endonezya, Myanmar, Tayland, Macau gibi ülkelerden sonra Çin pazarında da zeytinyağı ihracatıyla yeni bir atılım başlattı. Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, yağ ihracatında Türkiye'nin büyük rakiplerini geride bırakarak temsil etmenin ve kaliteli ürün ihracatını yükseltmenin gayreti içinde olduklarını söyledi, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ayçiçeği ve mısır yağı konusunda mükemmeli yakalayan Orkide, iç ve dış piyasada şimdi de zeytinyağı ile aynı başarıyı yakalamak için çalışmalarını hızlandırıyor. Uzakdoğu'dan Güney Amerika'ya kadar tüm dünya mutfaklarına Orkide markalı ürünler sunarak ihracata katkımızı artıracağız. İç piyasada büyük beğeni kazanan Orkide, bu heyecanı dış pazarda da her geçen gün daha fazla yaşıyor."
FUARLARIN ÖNEMİ
Orkide İhracat Pazarlama Satış Yöneticisi Hamide Tunçsiper de, uluslararası öneme sahip tüm fuarlara katıldıklarını, başarılı ihracat bağlantıları yaptıklarını söyledi. Çin'in ticari başkenti Şangay'da düzenlenen Food Hotel China Fuarı'nda, Orkide Yağı Küçükbay A.Ş. iştiraklerinden Baharu Corporation Genel Müdürü Soner Öner ve Satış Müdürü Erhan Candaş ile birlikte temsil ettiklerini belirten Hamide Tamsiper, şunları söyledi:
'FIRSATI KULANDIK'
"Son yıllarda Çinliler zeytinyağına yoğun talep gösteriyor. Fuarda zeytinyağını, yararlarını müşterilerimizin ilgisine sunduk. Çin, yılda 30 bin tonun üzerinde zeytinyağı alıyor. Orkide Zeytinyağları uluslararası kalite standartlarında. Çin pazarında, tanıtım fırsatlarını iyi kullanarak zeytinyağı ihracatımızı daha da yükseltmeyi hedefliyoruz." 1,35 milyarlık nüfusu ile Çin'in zeytinyağı için çok önemli bir pazar olduğunu ifade eden Soner Öner de, "Her ne kadar İtalyan ve İspanyol zeytinyağları bir süredir pazara hakim olsa da, Çinliler Türk zeytinyağını da ilgiyle karşıladılar. Bu ülkenin zeytinyağını tanımaya başlaması, sağlıklı olduğuna dair halkın bilinçlenmesi son yıllarda gelişen bir durum. Orkide Yağ olarak yoğun talepleri karşılayabilmemiz için Çin'de yerleşik bir ofis ve depo yapılanmasına gitmemiz gerekiyordu. Bu anlamda start verdik, Baharu Corporation Şangay ofisimiz faaliyete başladı ve bağlantılar kurmaya başladık. Japonya'da edindiğimiz önemli tecrübelerle Çin'de de büyük başarılara imza atacağımıza inanıyoruz" dedi.