Daha İstanbul'da Akmerkez bile yokken... İzmir, Dünya Ticaret Merkezi'nin temelini attı. Yıl 1998'di. Bir sene sonra dava açıldı.
Dünya Ticaret Merkezi oldu,
Dünya Trajedi Merkezi! O projeyle birlikte, bir kentin geleceği de Basmane'deki temel çukuruna saplanıp kaldı. Hala o çukurda debelenip duruyoruz.
"Bu kez kesin çözüldü" diyorlar, umarım öyle olur... Körfez boyunca sahil yolları açılıp ulaşım kolaylaştırılacaktı. Karşıyaka ve Güzelyalı bölümleri sorunsuz geçildi,
Alsancak etabı için
Kordon'dan binlerce kamyon moloz dökülerek deniz dolduruldu. Bu sırada mahkemeye gidildi, yol oldu yeşil alan! İzmir, dünyanın en pahalı parkına sahip kenti unvanıyla adını tarihe yazdırdı. Bu arada Alsancak'ta trafik ise her geçen gün daha da içinden çıkılmaz hal alıyor. Çile İzmir çile! Merhum Başkan
Ahmet Piriştina'nın hayali, Alsancak'la Bayraklı arasında kalan sahili, Manhattan gibi bir cazibe merkezi yapmaktı. Uluslararası yarışma açıldı, 27 ülkeden 140 proje yarıştı. 550 hektarlık alan,
Yeni Kent Merkezi olarak 2003'te tescillendi. Yatırımcılar tam işe koyulacakken bu da yargıya taşındı. Piriştina'nın hayali oldu, bir kentin hayal kırıklığı! "Tarım arazisi mi, değil mi" diye yıllarca tartışılan
İnciraltı, bölgedeki şifalı sıcak su kaynaklarını da değerlendirmek amacıyla sağlık turizmine ve EXPO'ya ayrıldı. Peş peşe davalar açıldı, itirazlar bitmek bilmedi. Kimilerine göre
EXPO 2015 bu yüzden kaybedildi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya'yı turizmde dünya markaları arasına taşıyan düzenlemelerin benzerini
Çeşme Yarımadası için de gerçekleştirdi. Burada da sonuç değişmedi.
DURMAK YOK!
Konak-Yeşildere Tüneli, İzmir-İstanbul Otoyolu, say say bitmiyor, hep aynı nakarat... İzmir'de, yeni yatırımlara İstanbul'dan tam 250 kat daha fazla dava açılıyormuş. Geçende
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım patladı: "İzmir'de bir projeyi kabul ettirmek deveye hendek atlatmaktan daha zor. Bazı müzmin sivil toplum kuruluşları var. Onlar vaktiyle Demirel'i de odalardan atmışlardı, Özal'ı da üyelikten çıkarmışlardı. Sonra peşlerinden aylarca dolanıp randevu almaya çalışmışlardı. Anlayışları tamamen böyle. Farklı yerlerde yaşayan, araziyle teması olmayan, marjinal sivil toplum kuruluşları var. Hemen soluğu mahkemede alıyorlar. Ama ne yapalım, durmak yok..." Bakan Yıldırım, dediği gibi durmuyor, şimdi hedefte
Körfezi Tüp Geçidi var. İzmir'in 2 yakasını birbirine bağlayacak projede düğmeye basıldı. Yaklaşık 2 milyar dolarlık bu devasa yatırıma ilişkin anketlerle İzmirli'nin nabzı tutuluyor. Görüş bildirenlerden tamamına yakını tam destek veriyormuş.
En büyük korku ise malum! Dilerim yine bir yol kazası yaşanmaz da İstanbul 29 Ekim'de Marmaray'a kavuşurken, İzmir karalar bağlamaz...