Yıllardır
atıl duran verimsiz demiryolu hatlarında yapılan yenileme çalışmalarının ardından, Güney Kore'den satın alınan ve yurtiçinde üretilen yeni dizilerin de seferlere başlamasıyla TCDD'nin bölgesel tren seferleri demiryollarına olan ilgili arttırdı. TCDD'nin Basmane Garı'ndan başlattığı bölgesel tren seferlerinin sayısı 28'e ulaşırken taşınan yolcu sayısı katlandı, trenler otobüs firmalarına rakip oldu. Edinilen bilgelere göre 2006-2012 yılları arasında TCDD Genel Müdürlüğü İzmir ve Ege Bölgesi'ndeki demiryolu hatlarının yenilenmesine büyük önem verdi. Yüzlerce kilometre uzunluğa ulaşan hatlarda traversler yenilenirken, yorgun raylar da yenileriyle değiştirildi, demiryolu zemini iyileştirildi. Bunun yanı sıra tren seferlerini daha cazip hale getirmek amacıyla TCDD yeni tren dizilerinin üretimine yönelirken, Güney Kore'den de çok sayıda yeni dizi satın alındı.
YOLCULUK SÜRESİ AZALDI
Hatların iyileştirilmesi ve yeni tren dizilerinin de seferlere başlamasıyla trenler demiryolu hatlarında zaman zaman 160 kilometrelik hızlara ulaşmaya başladı. Trenlerin hızlanmasıyla mesafeler kısalırken İzmir-Bandırma yolculuğunun süresi 6 saate, İzmir-Denizli yolculuğunun süresi 4 saate, Basmane- Tire yolculuğunun süresi 1 saat 45 dakikaya kadar düştü. Basmane Garı'ndan yapılan seferlerin sayıları da artırıldı. Basmane'den Ödemiş'e karşılıklı olarak 7, Basmane'den Tire'ye karşılıklı olarak 4, Basmane'den Denizli'ye karşılıklı olarak 6, Söke'den Denizli'ye 2, Basmane'den Söke'ye 1, Söke'den Nazilli'ye karşılıklı olarak 2, Basmane'den Bandırma'ya karşılıklı olarak 2, Basmane'den Uşak'a 2, Manisa'dan Alaşehir'e ise karşılıklı bir sefer yapılıyor.