H
ava, kara, deniz demiryolu taşımacılığı ve kargo sektörlerinde yatırımlarını sürdüren Günaydın Group, personel taşımacılığında da uzmanlaştı İzmir, Manisa ve İstanbul'da günde 40 bin kişiyi taşımaya başladı. 2012 yılında yüzde 40 büyüyen ve 2013 yılı hedefini yüzde 25 olarak belirleyen Günaydın Group, son 2 yılda demiryolu, personel taşımacılığı ve yenileme için toplam 15 milyon liralıkyatırımla sektördeki yerini sağlamlaştırdı. 1967 yılında Serol Günaydın tarafından temelleri atılan Günaydın Group'un, İzmir - Karaburun arasında günübirlik sefer başlattığını, 1989 yılına kadar şehiriçi-şehirdışı yük taşımacılığıyla uğraştığını söyleyen Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, "1989'dan sonra personel taşımacılığı işine girdik. 1993'ten itibaren konteyner taşımacılığıyla beraber sektördeki büyümemizi sürdürdük. 2000 yılında uluslararası nakliye sektörüne girdik" dedi. Personel ve şehiriçi - şehirdışı taşımacılığı konusunda da lojistik firmaları arasında önemli bir yere sahip olduklarını dile getiren Günaydın, bölgede en çok konteyner taşıyan firmalar arasında olduklarını ifade etti. 2005'te konteyner depolama konusunda yeni bir yatırım yaptıklarını ve bölgede en fazla konteyner depolayabilen firma olduklarını söyleyen Günaydın, şöyle devam etti: "Pınarbaşı'nda alanımızda birçok acenteye hizmet veriyoruz. 2008'de kargo işletmeciliğine başladık. İzmir-İstanbul arasında en çok kargo üreten şirket olduk. Tüm Türkiye'ye dağıtım yapabilen bir sistem geliştirdik. Türkiye'nin nüfusunun yüzde 85'inin olduğu alanda kendi yapılanmamız var. "
'ÇABA SARFEDECEĞİZ'
2011 yılında demiryolu taşımacılığına başladıklarını ve İzmir-Denizli arasında demiryolu konteyner taşımacılığı yapan ilk firma olduklarını dile getiren Erol Günaydın şu bilgileri verdi: "Demiryolu taşımacılığı halen devam ediyor. Deniz yolu taşımacılığında da forwarder olarak faaliyetlerimize başladık. 2012'de Freight Forwarderlik için North Western adlı bir şirketin çoğunluk hissesini devraldık. Forwarderlıkla tüm dünyadaki var olan organizasyonları kullanıyorsunuz. Yapı olarak tüm dünyaya hizmet verebiliyorsunuz. Müşteri bilgilendirme takip organizasyon kısmını siz yapıyorsunuz. Karayoluyla mevcut deniz taşımacalığına kadar malı iletiyorsunuz. Denizden sonraki kısımda da bütün ulaşımını sağlıyoruz. Herhangi bir malı dünyadaki herhangi bir adrese iletebilecek durumdayız. Forwarder ve demiryolu taşımacılığı konusunda büyüme için çaba sarfedeceğiz. Her iki konuda da 2013'te yüzde 100 büyüme sağlayacağız. Demiryolunda ayda bin konteyner taşıyoruz. Bu rakamı 2 bine çıkaracağız. Forwarderlik tarafında 500 konteynerlik bir hareketimiz var onu da bin konteynere çıkarmak istiyoruz."
4 EVRE SÖZ KONUSU
Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de lojistik sektörünün hızlı bir gelişim süreci yaşadığını dile getiren Günaydın, sözlerine şöyle devam etti: "Katma değer yaratan lojistiğe yeni başlıyoruz. Üreticilerin büyük bir kısmı kendi lojistiğini kendi yapıyor. Lojistikte 4 evre söz konusu. Şu anda modern dünyada 3'üncü evre kullanılıyor. 3'üncü kuşak da, üretim sürecinin dışındaki, depolama, stoklama, paketleme etiketleme, raflara yerleştirme, ürünün antrepoya çekilmesi ve oradan da dağıtımının sağlanması anlamına geliyor. Lojistikte farklılaşabilen firmalar öne çıkacak. 2013'te Türkiye yüzde 5 büyürken, lojistik sektörünün yüzde 15 büyümesini bekliyoruz."
TOPLAM 765 ARAÇ VAR
4 Günaydın Group'un personel taşıma, TIR ve binek oto olarak toplam 765 aracı var. Bunun 400'ü TIR ve kamyondan oluşuyor. Kiralık araçlarla birlikte rakam 3 bine çıkabiliyor. 4 Toplam 965 personel çalışıyor, 4 Günaydın Grup, aktif olarak 3 bin firmaya hizmet veriyor. 4 İzmir, Manisa ve İstanbul'da hergün 40 bin kişiyi taşıyor. Günaydın Group'un merkezi İzmir. Manisa Denizli, Bursa, Çorlu, İstanbul Anadolu ve Avrupa'da kendi ofisleri bulunuyor. Sakarya, Ankara, Konya, Denizli ve Düzce'de tamamen Günaydın Group'a bağlı çalışan acenteler var. 4 2012'de yüzde 40 civarında büyüme gerçekleştirdi. 2013 yılında yüzde 25 büyüme hedefleniyor. 4 2011'de demiryolu ve personel taşımacılığı için toplam 10 milyon liralık yatırım yapıldı. 2012'de 5 milyonun üzerinde yenileme için yatırım yapıldı. 2013 yılında 5 milyon lira civarında yenileme ve mevcut projeleri güçlendirmek için yatırımlarını sürdürüyor.