Engelli müşterilerin, alışveriş sırasında taleplerini ifade etmekte zorlandığını gören Kipa çalışanı, müşterileri daha iyi anlayabilmek için işaret dilini öğrendi. Müşteri memnuniyetini esas alarak, doğru iletişimin her kanalla kurulabileceğini ifade eden Balçova Kipa Çıkış Hizmetleri Görevlisi Evrim Erel, 1.5 yıl önce, 8 yaşındaki oğlu ile birlikte internetten işaret dilini öğrenmeye başladı. Yaklaşık 2 yıl önce perakende sektörüne geçiş yapan Erel, aslında gıda teknikerliği eğitimi almış. Erel, "Kipa'dan önce, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi'nde ameliyat personeli olarak çalışıyordum. Sektörde çalışan yakınlarımın önerisi ile perakende sektörüne geçiş yaptım. Perakende çok hareketli ve sürekli dönüşen bir sektör, fakat arkanızda öyle bir Kipa ailesi var ki, gerek eğitim olarak gerek motivasyon olarak sizi her türlü zorluğa hazırlıyor" dedi.
İNTERNETTEN ÖĞRENDİ
Erel'in işaret dilini öğrenme öyküsü ise, bir gün mağazaya gelen engelli müşterilerin ne istediklerini çalışanlara anlatamadıklarını görmesiyle başlıyor. Türkiye'de neredeyse her 10 kişiden 1'nin çeşitli nedenlerle engelli olduğuna dikkat çeken Erel, "Mağazamıza çok sayıda engelli müşteri geliyordu, fakat onları hiçbirimiz anlamıyorduk. Bu yüzden de akşamları evde internet üzerinden işaret dilini araştırmaya başladım" diyor.