X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Marka devleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Marka devleri

  • Giriş Tarihi: 2.7.2013

Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için geliştirdiği dünyanın en gelişmiş marka destekleme programı olan Turquality'e Ege Bölgesi'ndeki firmalar büyük ilgi gösterdi

Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için geliştirdiği dünyanın en gelişmiş marka destekleme programı olan Turquality'e Ege Bölgesi'ndeki firmalarda yoğun ilgi gösterdi. Ege Bölgesi'nde doğup Türk ekonomisine ürettiği ürünlerle damga vuran 17 firma, marka destek programından yararlanırken bunlara ilave olarak 7 marka daha destek için gün saymaya başladı. Bu markaların da önümüzdeki süreçte destek programına dahil olması ile birlikte Ege Bölgesi Türkiye ekonomisindeki etkinliği daha da artacak. Ekonomi Bakanlığı'nın verilerine göre, ülke genelinde 90 firmanın 102 markası Turquality, 41 firmanın 44 markası ise "Marka Destek Programı" kapsamında olmak üzere toplam 131 Firmanın 146 markası desteklenmeye devam ediyor. Türkiye'nin "Ekonomideki Olimpiyat Takımı" olarak adlandırılan markalar arasında Ege Bölgesi'nden de dev firmalar yer alıyor. Ege Bölgesi civarında 13 firmanın 14 markası Turquality, 4 firmanın da 4 markası ise Marka Programı kapsamında yer alıyor. Turquality ve marka programları birlikte ele alındığında ise toplam 18 markanın 9 tanesi İzmir'de yerleşik, 6 markanın ise Manisa'da yerleşik firmaları kapsıyor. Balıkesir, Aydın ve Denizli'den ise birer marka destek kapsamında yer alıyor. İzmir'den Pınar, DYO, Dewilux, Alfemo, Jimmy Key, Fuga ve yönetimi TMSF'ye geçen BMC de Turquality Programı kapsamında bulunuyor. Manisa'dan Serel, Vestel, Finlux, İnci Akü, Balıkesir'den Banvit, Denizli'den Hamam markaları Turkquality desteklerinden faydalanıyor. Turquality'e hazırlanma olarak bilinen Marka Destek Programı'nda ise İzmir'den Efe Rakı ve Baydöner, Manisa'dan Keskinoğlu ve Aydın'dan Uğur Soğutma yer alıyor.

FİRMALAR NE DEDİ?

Sun Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, "Turquality dünyanın en gelişmiş marka destek programı oldu. Bu destekler sayesinde yurtdışında Türk Malı algısı oluşturuldu. Bizzat kendi markalarımızla yurtdışında mağazaların açılmasına ciddi katkılar sağlandı. Türkiye'nin yurtdışındaki mağaza sayısı 3 bini buldu" dedi. Efe Rakı Ceo'su Egemen Demirtaş, "Söz konusu destek programı firmamız için özellikle yurtdışı tanıtımı anlamında ciddi katkılar sağladı. Satışlarımız yüzde 30 arttı" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.