Orkide Yağ, Ege Bölgesi Sanayi Odası'nın (EBSO) açıkladığı üretimden satışlara göre Ege Bölgesi'nin ilk 100 sanayi kuruluşu arasında ilk 10'da yer alarak büyümedeki istikrarlı çizgisini gösterdi. Üretim satışlara göre, 30 milyon lira sınırını geçen firmalar arasında yükselişini sürdüren Orkide; üretim, ihracat, istihdam ve yatırımda sağladığı gelişmeyle sektörde adını yine zirvede tuttu. İç piyasada gösterdiği başarılı performansı dış pazarlara da yansıtan Orkide, Türkiye'nin yurt dışında en fazla tanınan yağ markası olarak ihracat potansiyelindeki artışlarla göz doldurdu.
GELECEKTEN UMUTLU
Orkide Yağ'ın ülkemizde olduğu kadar dünyada da güvenilir marka çizgisiyle her geçen gün başarı grafiğini yükselttiğini belirten Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, "Dünya ekonomisinin sancılı günlerden geçtiği bir dönemde Ege Bölgesi Sanayi Odamızın açıklamış olduğu İlk 100 sanayi kuruluşu sıralamasında gösterdiğimiz yükseliş tüm Küçükbay ailesi adına gurur vesilesi olmuştur. Yeni hedefimiz, önümüzdeki günlerde açıklanacak Türkiye'nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer almak. Dünya ekonomisine paralel olarak yavaşlama gösteren ülke ekonomisi, tüm sanayicimizi temkinli davranmaya sevkediyor. Ancak, ihracattaki büyümeyle üretim ve yatırımdaki büyüme paralellik göstermeli. Bu yıl için ihracatın üretimdeki payı sevindirici bir artış, ithalatta ise az da olsa bir gerileme gözlenmekte. Küresel çaptaki daralmayı lehimize çevirecek formüllerin peşinde olmalıyız" dedi. Üretim kalitesini artırarak geliştirmenin, ithalat ve sıcak paranın yurtdışına akışınınsa mümkün olduğunca gerilemesinin gerektiğini vurgulayan Küçükbay, yaptıkları yatırımlarla ülke ekonomisine sağladıkları katkıyı artırmanın gayreti içinde olduklarını söyledi. Ekim ayı içerisinde tam kapasite üretime geçeceğini bildirdiği Tekirdağ fabrikası ile yağ sektöründe önemli bir atılıma imza atacaklarını belirten Küçükbay, geleceğe umutla baktıklarının ve yeni yatırımların ülke ekonomisinin kalkınmasında çok önemli bir yeri olduğunun altını çizdi.