Sağlık konusunda devletin yaptıklarını anlatmaya kalksanız, sayfalar yetmez. Allah insana sağlık sorunu yaşatmasın ama karşılaşınca da çaresiz kalıyorsunuz. Eskiden tedavi olmak bir dertti. Şimdi bütün hastanelerde tedavi olabiliyorsunuz.
Sağlıkta, eskiden çevrilen zengin ve fakirin hikayesini konu eden Türk filmlerdeki dramatik sahneler artık yok. Herkes
eşit şekilde her hastanede tedavi olabiliyor.
Elini kolunu sallayarak çıkabiliyor. Nereden nereye geldik ama modern ülkelerde
ihtiyaç bitmiyor.
Bugüne kadar sağlık konusunda çağrı yapmak için telefona sarıldığınızda, çeşitli numaraları aramak zorunda kalıyordunuz. Şimdi Sağlık Bakanlığı'nın bu konuya el attığını öğrendik.
Bütün acil çağrı merkezlerini tek bir noktada toplama sistemi projesinin ilk uygulamaları Isparta ve Antalya'da yapıldı. Şimdi bu uygulamanın
Manisa'da da hayata geçmesi için 112 Acil Çağrı Merkezi'nin temelleri
Güzelyurt Mahallesi'nde törenle atıldı. 3 milyon 111 bin liraya mal olacak acil çağrı merkezinin
yeni yılda hizmete girmesi bekleniyor.
BÜTÜN PROTOKOL ORADAYDI
Merkezin temel atma töreni Vali
Abdurrahman Savaş, AK Parti MKYK Üyesi ve Manisa Milletvekili
Hüseyin Tanrıverdi, AK Parti Manisa Milletvekili Dr.
Muzaffer Yurttaş, Belediye Başkanı
Cengiz Ergün, İl Emniyet Müdürü
Yunus Çetin, İl Genel Meclisi Başkanı
Hayrullah Solmaz, Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr.
Mehmet Pakdemirli, Organize Sanayi bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı
Sait Türek, İl Müftüsü
Sinan Cihan, İl Halk Sağlığı Müdürü Dr.
Ziya Tay, İl Milli Eğitim Müdür Vekili
Şerafettin Yel, İl Aile ve Sosyal Politikalar Müdürü
Murat Konan ve siyasi parti temsilcileri ile kurum müdürlerinin katılımıyla gerçekleşti.
KAYIPLARA ÖNLEM
Temel atma töreninde Acil Çağrı Merkezi'nin Manisa'ya yapılan çok önemli bir yatırım olduğunu kaydeden Vali Savaş; şunları söyledi: "Ülkemizde yardım talep ve ihbarlar, çeşitli kurumlara ait 155-156-158-
110-112-177 vb. acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının
çok sayıda olması nedeniyle uygulamada zorluklar çekildiği bilinmektedir. Ayrıca şu an karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği;
önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüte düşülüyor.
Birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında, tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınıyor. Bu yüzden de, zaman ve kaynak israfı oluyor,
can ve mal kayıpları yaşanabiliyor.
Acil Çağrı Merkezi'nin yapılmasının başlıca sebebi bu kayıpların önüne geçmektir."
Düşününce gerçekten doğru.
Temel atma töreninde Valimizin belirttiği gibi 6-7 numarayı aramaktansa, hepsini bir araya toplamak gerçekten önemli. Bu projenin Manisa'da uygulanmasında AK Parti MKYK Üyesi Hüseyin Tanrıverdi'nin emeği çok. Zaten çağrı merkezinin adı da Tanrıverdi.
Manisa'mıza hayırlı uğurlu olsun...