Socar Türkiye Başkanı Kenan Yavuz'un, "İzmir Limanı'nın turizm limanına dönüştürülmesi ve yük limanları olarak Aliağa bölgesindeki limanların kullanılmasına" yönelik açıklamasına Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, cevap verdi. Öztürk, "Hem Aliağa Limanlarına hem de İzmir Alsancak Limanı'na ve inşaası süren Çandarlı Limanı'na 2023 hedeflerine ulaşabilmemiz için ihtiyacımız var" dedi. Yusuf Öztürk, "Türkiye'nin 500 milyar dolarlık ihracat hedeflediği 2023 yılı hedeflerinin tutturulabilmesi için maliyetleri düşürülebilecek liman tesislerine ihtiyacımız var. Günümüz koşullarında bir tişörtün Denizli'den getirilip, İzmir Limanı'ndan ihraç edilmesi ile Nemrut Körfezi veya inşaatı devam eden Çandarlı Limanı'ndan gönderilmesi arasında maliyet farkı var. Bu maliyet farkını konteyner başına 100- 150 dolar gibi söyleyebiliriz. Rekabetin bu kadar yoğun yaşandığı günümüz ticari hayatında bu rakamlar çok önemlidir" dedi. Günümüzde kara nakliyesinin konteynerların limanlara ulaşımında önemli bir rol oynadığına dikkat çeken Öztürk, ileriki yıllarda demiryolu ağının yaygınlaşması ve lojistik üslerin yapımı ile maliyetlerin düşmesi durumunda aradaki farkın 100-150 dolardan 30-40 dolara düşebileceğini ve bu farkın o zaman belkide gözardı edilebilir olabileceğini ifade etti. Hem Aliağa'daki limanlara hem de Alsancak Limanı'na ihtiyaç olduğunu belirten Öztürk, "Ülkemizin günümüzdeki ihracatının yaklaşık yüzde 20'si İzmir ve çevresinde yapılıyor. 2023'te de böyle devam edeceğini öngörürsek 100 milyar dolar ihracat yapılacak demektir. İthalatla birlikte bu rakam 200 milyar doların üstünde ticaret hacmi oluşacağını gösteriyor. Bu ticaret hacmine cevap verebilmek için hem Aliağa hem de Alsancaktaki limanlara ihtiyacımız bulunuyor" diye konuştu.
ALSANCAK SORUNSUZ
Bu yıl sadece üç gün Alsancak Limanı'na aynı anda 4 kruvaziyer gemisi geldiğini belirten Öztürk, "Sorun yaşanmadı"dedi.