X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER BALO, Yıldırım'la başlıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

BALO, Yıldırım'la başlıyor

  • Giriş Tarihi: 6.9.2013

Büyük projenin ilk treni, pazar günü Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılacağı bir törenle Manisa'dan yola çıkıyor

Türkiye'nin en büyük lojistik projelerinden biri olan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları (BALO) Projesi, Manisa'nın Kurtuluş Günü olan 8 Eylül'de ilk trenini Avrupa'ya gönderecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun katılacağı törenle ilk yükler Almanya'ya gönderilecek. TOBB Başkan Yardımcısı ve Manisa Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Bülent Koşmaz'ın fikir babalığını yaptığı Anadolu'nun yükünü Avrupa'ya taşımak için kurulan BALO, Batı Anadolu olarak kurulmuştu. Ancak projeye gösterilen ilgi sonucunda, adı tüm Anadolu'yu kapsayacak şekilde değiştirilmişti. Türk ihracat ürünlerini Avrupa'ya TIR navlunlarına (taşıma ücreti) göre yüzde 20 daha ucuza taşıyacak proje kapsamında Avrupa'nın önde gelen demiryolu şirketi Avusturya Demiryolları ile anlaşma imzalandı. Kapıkule'ye kadar taşınan ürünler, buradan Avusturya Demiryolları şirketi Express Interfracht'ın trenleri alacak, Almanya'ya kadar götürecek. İlk etapta İzmir, Manisa, Bursa, Eskişehir, Ankara ve Konya devreye alınacak. İkinci aşamada Denizli, Gaziantep, Kayseri ve Tekirdağ'ın yükleri de taşınmaya başlayacak.

BALO NASIL İŞLEYECEK?

Yükler, Anadolu'nun çeşitli merkezlerinden demiryolu ile toplanacak. Toplama merkezinden sevk edilen araçlar, yükü alınacak noktadan konteynere yükleyecek, toplama merkezine götürecek. Gelen konteynerler Bandırma'daki yük birleştirme merkezine gönderilecek. Burada indirilen yükler, Avrupa'daki varış noktalarına göre istiflenecek. Merkezden yola çıkan trenler, Marmara'yı Bandırma-Tekirdağ arasından özel feribotlarla geçecek. Vagonlar, Tekirdağ-Muratlı arasındaki bağlantı hattı ile ana demiryolu hattına bağlanacak. Kapıkule'den sonra taşımayı Avusturya Demiryolları üstlenecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.