Haziran ayında İzmir Kemalpaşa'da üretime başlayan Euro Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Önen, hedeflerini basın mensupları ile paylaştı. Şu ana kadar 30 milyon adet kavanoz üretim barajını geçen firma, Kasım ayına kadar 54 milyon adetlik üretime ulaşarak, sos üretim hattını geliştirecek. Bu alanda konserve ve dondurulmuş gıda yatırımı için fizibilite çalışmalarına da başladı. Euro Gıda Başkanı Önen, bin kişiye istihdam sağladıklarını ve 15 bin çiftçi ile çalıştıklarını belirtti, "Almanya'dan Kanada'ya, İtalya'dan Rusya'ya 20'den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Yeni hedefimiz ABD pazarı. Bu ülkeye ihracat için ilk anlaşmamızı yaptık" dedi.
YILLIK ÜRETİMİ 22 BİN TON
1980'lerde Manisa'da "Melis" adıyla kurulan firmanın 1989'da Selçuk Gıda tarafından satın alındığını söyleyen Önen, 2007'de Euro Gıda bünyesine katıldığını belirtti, "Daha önce İzmir- Ödemiş'te faaliyet gösteren fabrikamızı, lojistik avantajını da dikkate alarak Kemalpaşa'ya taşıdık. 17 milyon euro yatırımla 75 dönüm arazi üzerinde 44 bin metrekare kapalı alanda kurduğumuz fabrikada, tarlalardan toplanan sebzeleri 24 saat içinde tazeliğini bozmadan işliyoruz. Yıllık üretimimiz 22 bin tona ve 50 milyon kavanoza ulaştı. 22 bin paletlik depo kapasitesiyle lojistik hizmetlerimizi de çok profesyonel hale getirdik. Fabrikada bir günde 160 ton salatalık işleniyor" dedi.
REKOR BÜYÜME
Euro Gıda'nın ürün portföyünde başta salatalık ve biber olmak üzere onlarca çeşit turşu, közlenmiş sebze ürünleri, sebze konserveleri ile patlıcan ve biber bazlı soslar yer aldığını söyleyen Önen, şöyle devam etti; "2007'de 7 bin ton olan kapasitenin bu yıl 56 bin tona çıktık. Şirket, 6 yılda hacim ve kapasite olarak rekor büyüme gösterdi, üretim de yüzde 45'ini 20 ülkeye ihraç ediyoruz. Bu yıl da ABD'ye de ihracata başlayacak. Geçtiğimiz yıl 79 milyon lira olan ciromuz da bu yıl 100 milyon liraya ulaşmasını hedefliyoruz."