Yaşar
Üniversitesi Mart 2014'te yapılacak yerel seçimler öncesi İzmir ve Türkiye'deki belediyelerin sosyal medya platformlarını kullanım performansı incelendi. Sanal ortamda belediyeler ile vatandaşlar arasındaki karşılıklı iletişimin tespit edilmeye çalışıldığı araştırmada İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin sosyal medyadan vatandaşların sorularını yanıtlama oranının yüzde 17 ile Ankara, İstanbul ve Adana'nın gerisinde kaldığı belirlendi. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Cudi Kaan Okmeydan, İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Bursa büyükşehir belediyelerinin yanı sıra bu belediyelere bağlı ilçe belediyelerinin sosyal medya karnesini inceledi. Belediyelerin geçen Ağustos ve Eylül ayına ait Facebook, Twitter ve Youtube hesaplarını araştıran Okmeydan, vatandaşlardan gelen soru, talep, şikayet ve önerilerin Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin resmi sosyal medya hesaplarında yüzde 70 oranında cevaplandırıldığını belirtildi. İzmir'de ise bu oranın yüzde 17'de kaldığını belirten Okmeydan sosyal medya platformları üzerinden vatandaşlarla diyalog halinde olan ve sorunlarını not alan belediyelerin yerel seçimlerde büyük avantaj yakalayacağını savundu.