X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Milyonlar boşa gitti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Milyonlar boşa gitti

  • Giriş Tarihi: 5.3.2014

Büyükşehir, 2008'de 11.5 milyon harcadı, Narbel'e yol yaptırdı. Kentin en pahalı yolunu, aşırı dik olması yüzünden otobüs ve dolmuş kullanamıyor. Özel araçlar ise sadece yağışsız havada riski göze alıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2007 yılında Narlıdere İnönü ve Atatürk Mahalleleri için halk arasında Narbel yolu olarak bilinen projeyi yapmak üzere hareket geçti. Narlıdere'nin üst kesimindeki toplu konutların önünden geçen yol, Zeytin Sokağa bağlandı. 2008'de tamamlanıp hizmete giren 1.600 metrelik yol 11.5 milyon liraya mal oldu ve "kentin en pahalı ve tehlikeli yolu" unvanını aldı. Ancak Zeytin Sokak bağlantısında yolun çok dik olması tartışmalara yol açtı.

BAŞKAN DA KABUL ETTİ

Eleştiriler Başkan Aziz Kocaoğlu ve belediye yönetimi tarafından o süreçte dikkate alınmadı. Başkan Kocaoğlu tarafından da İzmir'in "en pahalı yolu" olarak da adlandırılan yol, kelimenin süs olarak kaldı. Yol açıldıktan sonra, belediye otobüsleri olmak üzere, birçok araç yolu kullanamadı. Büyükşehir bile yola kazalara yol açabilir diye otobüs seferi koymadı. Belediye otobüsleri eski yolu kullanmak zorunda kaldı. Yolun kullanılamaması yöre halkının da tepkisine neden olurken, o süreçte, yargıdan da önemli bir karar çıktı. Yolun alt başlangıcındaki apartmanda oturan Servet Kaplan, o süreçte Büyükşehir'e başvurdu, ağır tonajlı araçların tehlike yarattığını, yol güzergahının değiştirilmesini istedi. Başvurusu Büyükşehir meclisi tarafından reddedilen Kaplan, avukatları aracılığıyla konuyu yargıya taşıdı, İzmir 1. İdare Mahkemesi'nde dava açtı, güzergahın değiştirilmesini içeren talebin reddedildiği meclis kararının iptalini istedi. Mahkeme, bilirkişi tarafından yapılan ölçümlerde eğimin yüzde 20-21'e ulaştığı ve bazı teknik nedenlerle yolun sağlıklı olmayacağı yönündeki rapor üzerine davacı Kaplan lehine karar verdi. Büyükşehir kararın yolun fiziki yapısına yönelik olduğunu iddia etti, ardından yolda bazı düzenlemeler yaptı. Yapılan bu düzenlemeler yolu can ve mal güvenliği açısından güvenli hale getirmeye yetmedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.