X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ortada kuyu var yandan geç
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ortada kuyu var yandan geç

  • Giriş Tarihi: 1.8.2014

İzmir Metrosu'nun son iki istasyonunun açılmasının ardından yeni bir kriz patlak verdi. Metro inşaatı devam ederken Poligon tarafında açılan çukurun kapatılmamasına bölge esnafı büyük tepki gösterdi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Egeli Sabah'ın tüm uyarılarına ve ODTÜ tarafından hazırlanan bilimsel rapora rağmen Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nun son kalan iki istasyonunu arife günü hizmete açtı. EVKA 3 İstasyonu'ndan metroya binen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, önce Fahrettin Altay'a, oradan da tekrar Konak'a kadar metro ile yolculuk yaparak son kalan iki istasyonu da hizmete açmış oldu. Egeli Sabah, Üçyol - Üçkuyular Metrosu ile ilgili bir skandalı daha gün yüzüne çıkardı. Tünel inşaatı devam ederken Poligon'da, tünele iş makinesi indirmek için açılan ve uzun süre yolun trafiğe kapalı kalmasına neden olan silindir şeklindeki şaftın, yüzde 40'lık keşif artışının dolması nedeniyle kapatılamadığı ortaya çıktı. Çukur kapatılamayınca da metro inşaatı nedeniyle uzun süre büyük sıkıntı yaşayan Poligon esnafının da yüzü bir türlü gülmedi. İnönü caddesinin ortasında Poligon'daki şaft kapatılamadığı için Konak'tan Fahrettin Altay'a, oradan da Konak'a giriş gelişlerde yolun bu bölümünde şerit sayısı teke düştü. Bu da zaten sıkışık olan araç trafiğinin bu noktalarda daha da kilitlenmesine neden oldu. Poligon ve çevresinde iş yeri bulunan vatandaşlar, Büyükşehir Belediyesi'nin arife günü iki istasyonu da hizmete açması ile birlikte 5.5 kilometrelik hat üzerinde yolcu taşımacılığına açılmayan istasyon kalmadığını belirtti, "Madem inşaat bitti, tünel hizmete açıldı. O zaman bu şaft niye hala duruyor" diyerek tepki gösterdi. Esnaf ve çevre sakinleri yol ortasında duran şaftın bir an önce kapatılıp yolun bu bölümünün de araç trafiğine açılmasını istedi.

BÜYÜKŞEHİR KULAKASMADI

Ortaya çıkan son skandalla birlikte tüneldeki yangın algılama ve söndürme sisteminden sonra Poligon'daki şaft da keşif artışının azizliğine uğramış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi önce 2011'de ardından da 2012'de su basıncı nedeniyle meydana gelen iki yırtılmasından sonra tünelde meydana gelen hasarı gidermek amacıyla çeşitli tedbirler almış bunun sonucu olarak da 2013 yılı Mart ayında Bakanlar Kurulu tarafından onaylanan keşif artışında yapılacak işler listesinde olmasına rağmen 5.5 kilometrelik tünelde yangın algılama ve söndürme sistemi yapılamamıştı. Egeli Sabah, tüm bu eksiklikleri yaptığı etkili yayınlar ile kamuoyunun gündemine taşımasına rağmen, Büyükşehir uyarılara kulak asmaksızın açılamayan iki istasyonu arefe günü yolcu taşımacılığına açmıştı. Açılış sırasında geçtiğimiz günlerde gündeme taşıdığımız metro gerçeği ile ilgili iddiaların doğrular nitelikte görüntülere ulaştı. Poligon İstasyonu'nda metro vagonlarının enerji aldığı raylar arasında su birikintilerinin olması tehlikenin boyutlarını da gözler önüne serdi. Metro tünelindeki su sorunu ile ilgili bir ayrıntı da Poligon ile Fahrettin Altay istasyonları arasında tünel bölümünde dikkat çekti. Metro vagonlarının geçtiği tünelin tavan kısmında ve yan duvarlarda sızan suların yarattığı ıslaklıklar gözden kaçmadı.

BUNDAN SONRA NE OLACAK?
İzmir Büyükşehir Belediyesi iki ayrı etaba böldüğü 5.5 kilometrelik hat üzerindeki imalatları yapan firmalarla son kez masaya oturup geçici kabul yapacak. Bu ihale kapsamında keşif artışı yetmediği için tüneldeki yangın algılama ve söndürme sistemi ile Poligon'daki şaftın kapatılması işi önümüzdeki süreçte ayrıca çıkılacak yeni bir ihale ile yapılabilecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.