İzmir'in uluslararası arenada marka bir kent olabilmesi için atması gereken adımlar yüksek lisans tezine konu oldu. 8 bin 500 yıllık tarihe sahip İzmir'i turizmde bir adım öne taşıyacak sembol yapı eksikliğinin ele alındığı çalışmada, sembol yapıları ile öne çıkan New York, Paris, Sidney gibi kentlerin örnek alınması istendi. Yaşar Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans Programı öğrencisi Aksu Selçuk, tamamladığı tez çalışmasında dünyadaki kentlerin markalaşma süreci ve başarılı marka kent örneklerini ayrıntıları ile inceledi. İzmir'in de uluslararası arenada marka bir kent olabilmesi için hangi özelliklerinin ön plana çıkarılması gerektiğini ve yatırım potansiyelini araştıran Selçuk, İzmir'de en az 15 yıldır yaşayan akademisyen ve üst düzey yöneticilerle bir araya gelerek anket uygulaması gerçekleştirdi.
UYUM SAĞLANAMADI
Selçuk, çalışması hakkında şu bilgileri verdi: "Sembol yapı ve logonun belirlenmesi de markalaşma sürecinde önemli bir etki. Dünyadaki güçlü destinasyon markaları arasında Paris, Londra, New York gibi şehirler var. Bu şehirler dünyada sembol yapıları ile hatırlanmakta. Türkiye'de de Antalya, Gaziantep gibi illerde güçlü bir şehir markası oluşturma çalışmaları başladı. Ancak tarihte pek çok uygarlığı barındırmış İzmir'e baktığınız zaman logo, slogan veya sembol yapı belirlemede bir uyumun sağlanamadığı görülmekte. Katılımcılar, yeni bir sembolün belirlenebileceğini ya da Saat Kulesi'nin dünyada tanınırlığının artırılması için çalışma yapılabileceğini belirttiler."