X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Trafik bahanesini çürüten örnekler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Trafik bahanesini çürüten örnekler

  • Giriş Tarihi: 6.8.2014

Karşıyaka Stadı'na itirazların temel çıkış noktası: "Şehir içinde stat olmaz." Oysa dünya devi kulüplerin şehir içindeki statları, kent halkının sahip olmakla övünç duyduğu yapılar arasında

Karşıyaka Spor Kulübü'nün (KSK), 49 yıllığına bütün kullanım hakkına sahip olacağı stadın yapılmasına karşı çıkan Büyükşehir ve ilçe belediyesinin temel itiraz noktasını oluşturan tez: "Şehir içine stat yapılmaz, trafik sıkışır, doku bozulur... "Ancak, dünyada önde gelen örneklere bakıldığında, durumun öyle olmadığı görülüyor.

DEV STATLAR MERKEZDE

Dünyaca ünlü birçok kulübün stadı, kent merkezinde yer alıyor. İsimleri birer marka olan bu statlar, kentte yaşayanların, sahip olmakla iftihar ettikleri yapılar. Maç günlerinde stat çevresi karnaval alanına dönüşüyor. Futbol müsabakaları, heyecanla beklenen sosyal aktiviteler arasında yer alıyor. Barcelona'nın 100 bin kişilik Nou Camp'ı, Real Madrid'in 80 bin 354 kapasiteli Santiago Bernabeu'su, Fenerbahçe'nin 42 bin kapasiteli Şükrü Saraçoğlu Stadı ve yapımı devam eden 41 bin 903 kapasiteli Beşiktaş'ın Vodafone Arena'sı bu konsepte bir kaç örnek. İhalesi tamamlanan ve kullanımı Karşıyaka Spor Kulübü'ne bırakılacak 15 bin kapasiteli Yalı'daki Karşıyaka Stadı'nın kapasitesi yalnızca 15 bin kişilik. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu ile Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar'ın stadın yapılmasını istedikleri Örnekköy'deki alan taraftarların gitmek için özel çaba harcamalarını gerektirecek uzaklıkta, üstelik dere yatağında olması dolayısıyla, maliyeti, Karşıyaka Stadı'nın maliyetinin iki katını buluyor. Egeli Sabah'a açıklamada bulunan Beşiktaş Kulübü Basın Sözcüsü Metin Albayrak, Karşıyaka'ya nasıl bir stat yapılacağını bilmediğini ancak inşa ettikleri stadın, Beşiktaş ilçesinin içinde bulunmasının önemli bir avantaj teşkil ettiğini dile getirdi. Albayrak, "Statta konser alanları olacak, konserler düzenlenecek. Aynı zamanda büyük uluslararası defileler olacak. Bu çerçevede 7/24 yaşayacak. Gelir getirici bir özelliği olacak. Stadımızın kendi semtimizin, ilçemizin içinde olması çok büyük bir avantaj. Bu içselleştirilmiş bir şey. Fenerbahçe'nin stadının Fenerbahçe'de olması büyük avantaj. Bize tahsis edilen 49 yıllığına kiralanmış bir alan. Beşiktaş İnönü Stadı Türkiye'de 1947 yılında açılmış ve uzun dönem Türk sporuna hizmet etmiş bir stat. Daha sonra 3 büyük futbol kulübü burayı paylaştı. Daha sonra Fenerbahçe ve Galatasaray kendi statlarını aldılar. Burası bize kaldı. Daha sonra kendi adımıza sözleşme yaptık ve Beşiktaş'ın stadyumu olarak kaldı. Stadımızın ilçemizde olması çok büyük avantaj. Taraftarımızın büyük çoğunluğunun bu bölgede yaşadığı için önemli" şeklinde konuştu.

YOĞUNLUK HER YERDE OLUR

Vodafone Arena'nın Beşiktaş'ın içinde bulunmasının ulaşım açısından kolaylık olduğunu vurgulayan Albayrak, "Maç nerede olursa olsun yoğunluk yaşanır. Beşiktaş, İstanbul'un en büyük ilçelerden bir tanesi. Bir anda 40-50 bin kişinin oraya akın etmesi tabii ki yoğunluğa yol açar. Maç saatinde herkes bunu bilir, ona göre hareket eder. Burada toplu taşımacılık çok iyi. O anlamda stadyuma Taksim'e çok yakın. İnsanlar metroyla Taksim'e geliyor. Oradan da yürüyerek gelebiliyorlar. O yüzden bizim burada maç günleri çok fazla sıkıntı yaratacak bir yoğunluk olmuyor" dedi.