X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ciddi riskler var seferler dursun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ciddi riskler var seferler dursun

  • Giriş Tarihi: 9.9.2014

Metroda yangın ihbar ve söndürme ile kaçak akım toplama sistemleri için ihale açılması, Egeli SABAH'ın haberlerini teyit ederken, uzmanlar hattın sefere açılmasını "skandal" olarak niteledi

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, resmi internet sitesinde ÜçyolÜçkuyular Metro Tüneli'nde yangın ihbar, söndürme ve kaçak akım toplama sistemleriyle, keşif artışı yetmediğinden bir türlü kapatılamayan şaftların kapatılması için 26 Eylül'de ihale yapılacağını duyurması, Egeli SABAH'ın haberlerinin Kocaoğlu'nun iddia ettiği gibi "kara propaganda" olmadığını ortaya koyarken, uzmanlar da duruma tepki gösterdi. Egeli SABAH, metronun kalan son iki istasyonunda yangın algılama, söndürme ve erken uyarı sistemi olmadığını 11 Temmuz'da yazmış, İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, haberleri "kara propaganda" diye nitelemiş, söz konusu istasyonlar temmuz ayı sonunda alelacele hizmete açılmıştı. Belediye, bu eksiklerin giderilmesi amacıyla 26 Eylül'de ihale yapılacağını duyurarak, Egeli SABAH'ın haberlerini teyit ederken, İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) İzmir Şube Başkanı Ayhan Emekli sistem tamamlanmadan hattın yolculu seferlere açılmasını "skandal" diye nitelendirdi. Yangın algılama ve söndürme sistemlerinin özellikle metro gibi halkın yoğun olarak kullandığı ulaşım sistemlerinde mutlaka olması gerektiğini belirten Emekli, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu sistemler olmadan metronun yolculu seferlere açılması büyük skandal. Metroyu kullanan insanlar açısından ciddi risk oluşturuyor"diye konuştu. Yerin altında çalışan sistemlerde yangın çıkması durumunda alevlerin çok daha hızlı ilerlediğine dikkat çeken Emekli, "Yangın sonucu çıkan duman tünelde ilerleyeceği için sistemi kullanan vatandaşların can güvenliği açısından büyük risk ortaya çıkacaktır. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nce böyle bir ihaleye çıkıldığına göre demek ki sistemde eksiklik var demektir. Gelişmeler hattın bu sistem olmadan devreye alındığını ortaya koyuyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, uzatma hattındaki eksikler tamamlanıncaya kadar hattı yolculu seferlere açma konusundaki kararını tekrar gözden geçirmeli. Hattı kullanan vatandaşların can güvenliği açısından çok ciddi bir risk söz konusu. Bunlar dikkate alındığında yangın algılama ve söndürme sistemi olmadan, eksikler tamamlanmadan hattın çalıştırılmaması gerekiyor."

EKSİKLER TESPİT EDİLMEMİŞ
Metrodaki yolcu yoğunluğunun okulların açılmasıyla daha da artacağına dikkat çeken Ayhan Emekli, tünelde topraklama sisteminin olmamasının yangın çıkma olasılığını da artırdığına dikkat çekti. Emekli, "Topraklama sistemi elektrik kaçağına karşı insanlar ve sistem etkilenmesin diye yapılır. Sistemde elektrik kaçağı ya da kısa devre olması yangın çıkmasına, insanların elektrik akımına kapılmasına ve sistemin zarar görmesine neden olabilir.Yaşananlar deneme seferlerinin yeterince yapılmadığını, eksiklerin o süreçte yeterince tespit edilmediğini gösteriyor"dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.