X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Can güvenliği riski yüksek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Can güvenliği riski yüksek

  • Giriş Tarihi: 12.9.2014

Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nı yangın algılama ve söndürme sistemi olmadan yolculu seferlere açılmasına İnşaat Mühendisleri'nden sonra bir tepki de Elektrik Mühendisleri Odası'ndan geldi

Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Başkanı Mahir Ulutaş, Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda yangın algılama, söndürme ve kaçak akım toplama sistemlerinin olmamasının, can güvenliği açısından büyük risk oluşturduğunu söyledi. Ulutaş, "Metronun bu eksikliklere rağmen çalıştırılıyor olması çok büyük bir risktir. Hafif raylı sistem ve metro gibi ulaşım sistemleri, insan sirkülasyonunun yoğun olduğu yerlerdir. Şimdiye kadar bir şey olmaması, bundan sonra da olmayacağı, bunun bir faciaya dönüşmeyeceği anlamına gelmez. Riskin ortadan kaldırılması gerekir. Alınacak önlemlere, eksikler tamamlanıncaya kadar hattın seferlere kapatılması da dahildir" diye konuştu. Sistemin neresinde eksik olduğunun ihale dosyasına bakarak anlaşılabileceğini ifade eden Ulutaş, "Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki yangın algılama ve söndürme sistemi olmayan, zehirli gaz tahliye sistemi, havalandırma sistemi bulunmayan, hele hele kaçak akım toplama sistemi olmayan bir işletmenin devrede olması doğru değil" dedi.

BAŞKA EKSİKLER DE VAR

Ulutaş, Üçyol-Üçkuyular Metro Hattı'nda yangın erken uyarı ve söndürme sisteminin yanı sıra havalandırma ve zehirli gaz tahliye sisteminin de olmadığı yönünde bilgi edindiklerini anlatarak, "Bunların yanı sıra kaçak akım toplama sistemi mevcut değil. Zaten ihaleye çıkılması, eksikler tamamlanmadan sistemin devreye alınmış olmasının da bir nevi göstergesi. Bu çerçevede Büyükşehir Belediyesi konunun önemini dikkate alarak, kamuoyunu rahatlatacak bir açıklama yapmalı"diye konuştu. Bu süreçte uzman kişilerden oluşturulacak bir bilirkişi heyeti ile eksiklerin tek tek tespit edilmesi gerektiğini belirten Ulutaş şöyle devam etti: "Riskin yüksek olduğu bölümler yolculu seferlere kapatılmalı. Toplam uzunluğu 5.5 kilometreyi bulan metro tünelinde kaçak akım toplama sistemi de bulunmuyor. Kaçak akım toplama ve topraklama sistemi en büyük güvenliktir. Herhangi bir kaçak akım olduğunda eğer uygun bir topraklama hattınız yoksa kaçak akım oluşur. Bu kaçak nedeniyle insan ölümüne yol açabilecek riskler ortaya çıkar. Ayrıca elektrik kaçağı tünelde yangın çıkmasına da zemin hazırlayabilir, Bunlar olmazsa olmaz sistemlerdir." Egeli SABAH'ın metrodaki eksikleri gündeme taşımasının ardından İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Ayhan Emekli de hattın bu şekilde çalışmasını "skandal" olarak değerlendirmişti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.