Türkiye'de
13-17 yaş arası gençlerin günde ortalama 222 dakikası internette, çoğunlukla da sosyal medyada geçiyor. Sosyal medyada hızlı iletişim kurmak için adeta yeni bir dil geliştiren gençleri anlamak ise eski kuşaklar için oldukça güç. Uzmanlar ise gençleri hem anlamanın hem de onları sosyal medyanın tehlikelerinden korumanın yolunun 'sosyal medya okuryazarlığından' geçtiğini söylüyor. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu, "Bizler sosyal medya nedeniyle dilde yaşanan yozlaşmayı açık bir şekilde görüyoruz. Ancak gençlerin psikolojik sağlığını ve kişisel itibarlarını da olumsuz etkileyecek çok ciddi bir tehlike söz konusu" dedi. Gençlerin sosyal medyada kullandığı ve ancak kendilerinin anladığı ifadelerden bazıları şöyle: Mentionlamak (Bir ileti içerisinde bir ya da daha fazla kullanıcının adını kullanmak), Favlamak (Favorilere almak) KİB (Kendine İyi Bak), Gusel (Güzel), K.b. (Kusura bakma), Kahv6 (Kahvaltı), Aeo (Allah'a emanet ol), 1 Şey (Bir şey), Tşk/ Thanks/Thanx (Teşekkür ederim), Gg (Güle güle), Kont (Kontürüm yok), X (Sır vermem), S (Kafası karışmış), I (İlgisiz).