Seferihisar'da üreticilere yönelik düzenlenen seminerde, zeytinyağı ve sofralık zeytinde yüksek kalite ve salamura zeytin yapım teknikleri ile zeytin hasadı konuları ele alındı. "Zeytinyağı Şövelyesi" diye anılan Cahit Çetin yaptığı konuşmada, şunları kaydetti: "Kooperatiflerin pazara sunduğu üründe 3 temel kavram önemli. Birinci koşul markalaşma diğerleri güven ve kalitedir. Yurt dışında tüketici, yağ şişesinin üstünde yer alan etikette yaşlı ağacın öyküsünü önemsiyor. Tariş olarak Karakterli Yağ diye bir sloganla yola çıktık. İç ve dış piyasada bu ürünler ilgiyle karşılandı. Örneğin 100 yıllık bir anıt ağaçın zeytinlerinden sıkılan bir zeytinyağ tüketicide heyecan uyandırdı. Bu sebeble öncelikle yerel çeşitlerin korunması,kollanması anıt ağaçlar ile genç ağaç arasındaki plantasyondaki farkların ortaya koyulması, butik zeytinciğin teşvik edilmesi gerekir." Sofralık zeytinin yapım tekniklerine değinen Zeytincilik ve Araştırma Ensitüsünden Gıda Yüksek Mühendisi Şahnur Irmak da siyah ve yeşil zeytinin yapımına ayrı ayrı değinerek kaliteye vurgu yaptı. Seferihisar Zeytin Üreticileri birliği Başkanı Özcan Kokulu ise tüm üreticilerin birliğin çatısı altında olması gerektiğini söyledi.