Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı (ETİK) ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı (TÜROFED) Mehmet İşler, kentin turizm konusunda hamle yapabilmesi için tüm paydaşların sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini vurguladı. Büyükşehir Belediyesinin İzmir turizmini Agora kamulaştırmasından ibaret gördüğünü savunan İşler, belediyenin tanıtım için bütüncül ve paydaş stratejik bir atılım yapmadığını İzmir Tanıtım Meclisi ve tanıtım platformu oluşturma konusunda ilgisiz kaldığını söyledi. İşler, hükümetin yatırımları olan Sabuncubeli ve Konak Tüneli projesi, İzmir'e 9 yat limanı kazandırılması projesi, Pamucak- Efes Sahili tarihi alanlarının bir araya getirilerek bu bölgedeki suyun Efes Limanı'na getirilmesi projesiyle birlikte Tepeköy- Selçuk metro hattı çalışmasının bir an önce bitirilmesi gerektiğini dile getirdi.
STRATEJİK TANITIM ŞART
İzmir turizminin stratejik bir tanıtıma ihtiyacı olduğunu söyleyen Mehmet İşler, kentin tarihinin, kültürünün, tüm yönlerinin ele alındığı güçlü bir tanıtımın uluslararası platformda turizm paydaşlarına, medyaya, tur operatörlerine ve diğer hedef kitlelere aktarılması gerektiğini anlatarak, "Bu anlamda, İzmir'in tüm turizmin paydaşlarının (Valilik, Büyükşehir Belediye,Ticaret Odası, İZKA, ETİK vb) içinde yer aldığı bir tanıtım meclisine ihtiyacı vardır" açıklamasında bulundu.
İZMİR TURİZMİ DİBE VURUYOR
İşler, "İzmir turizmi, sadece İzmir'in önemli arkeolojik alanlarından biri olan Agora'nın kamulaştırılmasıyla sınırlı değildir. Tabii ki alkışlanacak bir çalışmadır; ancak İzmir turizmi Agora kazı alanı ve buradaki çalışmalarla sınırlı tutulamaz. Hiç kimse sorumluluklarını peçeleyemez. İzmir turizminin ilerlemesi ve Pastadan pay almasını sağlayacak imkanların ortadan kalkması gelişen Türkiye turizminin aksine, İzmir turizminin giderek dibe vurmasına yol açıyor" diye konuştu.