Türkiye'de 2023 yılı için 2.5 milyar dolarlık organik ürün ihracatını hedefleyen Türk Organik Ürün Sektörü, ürünlerini dünyanın en büyük organik fuarında sergiledi. Nürnberg'de bu yıl 26. kez kapılarını açan Dünya Organik Ticaret Fuarı'nda (Biofach) Ege İhracatçıları Birlikleri'nin 16. milli katılım organizasyonu ile yerini alan firmalar, sergiledikleri organik ürünlerle göz doldurdu. Organik ürünlerin ihracatının takip ve koordinasyonu konusunda Ekonomi Bakanlığınca görevlendirilmiş olan Ege İhracatçı Birlikleri, ülkemizin organik ürünlerini tanıtmaya ve ihracatını artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor. TİM ve İhracatçı Birlikleri veri sistemindeki ihracatçı firmaların beyanlarına dayalı verilere göre Türkiye'nin organik ürün ihracatı 2014 yılında 78 milyon dolara ulaştı. Ancak, sektör mensuplarına göre gerçek ihracat hacmi, tarımdışı organik ürünler (tekstil,vb.) dahil olmak üzere 350 milyon dolar civarında. İç piyasadaki ticaret hacminin ise 50 milyon doları aştığı tahmin ediliyor. Organik ürünler konusunda dünyanın en büyük fuarı olma özelliğini taşıyan Biofach 2015 Dünya Organik Ticaret Fuarı'na Ege İhracatçı Birlikleri 13 Türk firması ile milli katılım gerçekleştirdi. Almanya'nın Nürnberg kentinde 11-14 Şubat 2015 tarihleri arasında düzenlenen fuarda firmalar, Türkiye'nin organik tarımsal üretim alanındaki iddiasını da ortaya koydu. Fuarda Ege İhracatçı Birlikleri milli katılım organizasyonu ile yerini alan Türk firmaları, başta organik kuru kayısı, üzüm ve incir gibi organik kuru ve kabuklu meyvelerimiz olmak üzere, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar, odun dışı orman ürünleri, zeytin ve zeytinyağı, kuru domates ve domates konsantresi, konserve ve salamura meyve ve sebzeler, meyve suyu, püresi ve konsantresi, yarı kuru meyve ve sebzeler, IQF ve dondurulmuş meyve ve sebzeler, un, çay gibi gıda ürünlerini tüm dünyaya tanıtma şansı elde ettiler.