X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kaymadı, parçalandı!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kaymadı, parçalandı!

  • Giriş Tarihi: 12.3.2015
Kaymadı, parçalandı!
Kaymadı, parçalandı!

'de, Toros-Çamkule yoluna, yağışlı havalarda araçların kaymasını önlemek amacıyla iki kez kaymaz asfalt döküldü. Ancak iki denemede de asfalt parçalandı uygulama fiyaskoyla sonuçlandı

Büyükşehir Belediyesi, "araçların fren mesafesini kısaltmasına ve yağışlarda kaymayı önlemesine" katkı sağladığı için Toros-Çamkule bağlantı yoluna yaptığı "çift kat harç tipi" kaymaz asfalt dağılarak, kullanılamaz hale geldi. İlk olarak 2013 yılı içinde uygulanan kaymaz asfalt parçalandı. Bunun üzerine 3,5 ay önce aynı yola ikinci kez asfalt atıldı. İlkinde olduğu gibi kaymaz asfalt yine dağıldı. 292 bin liraya mal olan kaymaz asfalt için İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi şirketi olan İzbeton AŞ'ye ceza kesti. Büyükşehir Belediyesi, İzbeton AŞ'den Toros-Çamkule bağlantı yoluna kaymaz asfalt çalışmalarını "fen ve sanat kurallarına uygun olarak" yeniden yapması durumunda parayı ödeyeceğini belirtti. Bunun üzerine de İzbeton AŞ de alt taşeron firma olan Alka İnşaat'a aynı miktarda ceza kesti. Alka İnşaat, kaymaz asfaltı gelecek ay 3. kez atacak. Yol, uygulayıcı firmanın 18 ay süreyle yükümlülüğünde yer alıyor. 18 aylık süre haziran ayında doluyor. 3. kez atılan kaymaz asfalt sağlam olursa taşeron firmaya ödeme yapılacak. Kaymaz asfaltın kısa sürede parçalanması malzeme kalitesinden mi yoksa yanlış uygulanmasından mı kaynaklandığı sorularını akıllara getirdi.

EĞİM ÇOK YÜKSEK
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, "O yolda kaymaz asfalt uygulaması zor oluyor. Biz ısrarla uygulamak istiyoruz. Beton zemin kaymaklaştığından ve eğim çok yüksek olduğundan, yolu uygun hale getirmek için çaba sarf ediyoruz. Bölgedeki kazaları azaltmak için inatla kaymaz asfaltı uygulamaya çalışıyoruz. Toros-Çamkule bağlantı yolu kaymaz asfalta tam uygun bir yer değil ama yine de çalışıyoruz. Yol uygulayıcı firmanın 18 ay süreyle yükümlülüğünde yer alıyor. Bu süre henüz dolmadı. Buraya 3. kez tekrar uygulama yapılacak. Taşeron firma nisan ayı içinde uygulamayı yeniden yapacak. Çalışmaların haziran ayına kadar bitmesi bekleniyor. Büyükşehir imalat bedelini İzbeton AŞ'den kesti. İzbeton AŞ de aynı şekilde tutarı alt taşeron firma Alka İnşaat'tan kesti. Uygulama başarılı olursa tutar alt taşeron firmaya ödenecek" diye konuştu.

KAYMAZ ASFALT NEDİR?
Harç tipi asfalt kaplama soğuk olarak uygulanıyor ve özel bir emülsiyon ile bazalt malzeme karışımından oluşuyor. Uygulama, özel bir makine (araç ekipmanlı finişer) ile yapılıyor. Yapılan asfalt kalınlığı 1,6 cm olduğu için uygulanan bölgelerde kaldırım ile asfalt arasındaki fark fazla değişmiyor. Asfaltlama yapıldıktan sonra yol, hava koşullarına bağlı olarak değişmekle birlikte ortalama 1-1,5 saat içinde trafiğe açılabiliyor. Su geçirmez olan çimento karışımlı harç tipi asfaltta "dayanıklılığı artırmak için" kırma bazalt taşı kullanılıyor. Karışımın çimento bazlı olması, asfaltın sıcaktan erimesini önlüyor. Araç lastiklerini daha iyi kavrayarak sürtünmeyi azaltan bu asfalt, savrulmaya karşı direnci de artırıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.