X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tesadüfe bak arıza yine aynı hatta oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tesadüfe bak arıza yine aynı hatta oldu

  • Giriş Tarihi: 21.3.2015
Tesadüfe bak arıza yine aynı hatta oldu
Tesadüfe bak arıza yine aynı hatta oldu

Egeli Sabah'ın eksiklerini ve taşıdığı riskleri defalarca belgeleriyle kamuoyuna duyurduğu Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattı dün yine tam 2 saat 40 dakika süreyle seferlere kapatıldı

Metrosu'nda dün Hatay ile Fahrettin Altay arasındaki seferlerin saat 06.00-08.40 arasında 2 saat 40 dakika süreyle yapılamaması, ulaşımı felce uğratttı. Büyükşehir Belediyesi seferlerin yapılamamasına, önceki gece hat güvenlik çalışması yapan bakım aracının, Fahrettin Altay ve Göztepe istasyonları arasında kalmasının yol açtığını açıkladı. Egeli Sabah'ın, yangın algılama ve söndürme sisteminin bulunmadığını, inşa aşamasında tünel yırtılmalarının meydana geldiğini, gabariyi tutturmak için risk oluşturacak biçimde tünelin tıraşlandığını belgeleriyle İzmirlilelere duyurduğu söz konusu hat 24 Ocak Cumartesi günü de 4,5 saat süreyle kapalı tutulmuş, arızanın sebebine ilişkin açıklamada bulunulmamıştı.

VATANDAŞ PERİŞAN OLDU

Dün de sabah erken saatlerde evlerinden iş yerlerine gitmek için metronun yolunu tutan binlerce İzmirli kötü sürprizle karşılaştı. Güvennlik görevlileri teknik arıza nedeniyle metro istasyonlarının kapatıldığını belirterek geçişe izin vermedi. İşe geç kalan vatandaşlar otobüs duraklarına koştu. Duraklarda meydana gelen yığılma, izdihama ve vatandaşlar arasında tartışmalara yol açtı. Twitter'da vatandaşlar Büyükşehir Belediyesi'ni adeta topa tutarken öğrenciler de "Geç kaldı kağıdını artık Büyükşehir Belediyesinden alacağız" diyerek, esprili biçimde tepkileri ifade etti. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada problemin bakım ekibine ait aracın raylar üzerinde arızalanarak kalmasından kaynaklandığını duyururken tren trafiğine kapatılan istasyonlarda görevli güvenlik görevlileri ise problemin hatta meydana gelen elektrik kesintisi ve sinyalizasyon arızasından kaynaklandığını belirtti. 24 Ocak'ta da kapatılan hatta ilişkin bu açıklamalardaki çelişki kafalarda soru işaretleri oluşmasına sebep oldu. Resmi olmayan kaynaklardan edinilen bilgiye göre tren setlerine rayların olduğu yerden elektrik veren kataner sistem zeminden sızan su nedeniyle arıza yaptı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2005 yılında temelini attığı ÜçyolÜçkuyular Metro Hattı'nın, 2 yılda hizmete girmesi öngörüldü. Fakat inşaat sırasında yaşanan göçük, tünel yırtılması ve sözleşme fesihleri, hattın tamamının 2014 yılı temmuz ayında, yani öngörülenden 8 sene sonra ancak açılabilmesine sebep oldu. Bu süreçte kamuoyundan sır gibi saklanan belge, fotoğraf ve video görüntülerine ulaşan Egeli Sabah yaptığı araştırmalar sırasında metro tünelinin 2011 ve 2012'de su basıncının yanlış hesaplanması sonucu iki kez yırtıldığını ortaya çıkardı. ODTÜ'den Doç. Dr. Erdem Canbay'a hazırlatılan rapordaki bilgiler kamuoyunun dikkatine sundu.

ÖZFATURA DA DİKKAT ÇEKTİ
Son olarak eski belediye başkanlarından Burhan Özfatura, "Kendi çoluk çocuğuma 'metronun Üçyol'dan Üçkuyular'a kadar olan kısmına binmeyin' diyorum. Şakır şakır sular akıyor" sözleriyle, konuyu gündeme taşıdı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ise metronun güvenli olduğu yönünde açıklama yaptı. Büyükşehir Belediyesi'nde 20 yıl süreyle ulaşım ve trafik daire başkanlığı görevini yürüten emekli bürokrat Hanefi Caner de Üçyol-Üçkuyular hattının kesinlikle güvensiz olduğunu, inşaat aşamasında metro tünelinin, gabariyi tutturmak için tıraşlandığını, bunun sonucu olarak da tüneldeki donanımın zarar gördüğünü bildirmişti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.