X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Beklenen fiyasko!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Beklenen fiyasko!

  • Giriş Tarihi: 27.4.2015
Beklenen fiyasko!
Beklenen fiyasko!

İzmir Büyükşehir Belediyesi eksiklikleri yüzünden dört ay önce Yalova'ya geri gönderilen ve geçtiğimiz hafta İzmir'e dönen Çakabey'in ardından 9 Eylül gemisini de sessiz sedasız yolladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, vapur fiyaskolarına bir yenisini daha ekledi. Eksiklikleri yüzünden 4 ay önce Yalova'ya giden ve geçtiğimiz haftalarda İzmir'e dönen Çakabey'in ardından 9 Eylül gemisi de eksiklerinin tamamlanması için imalatının yapıldığı Özata Tersanesi'ne geri gitti. Böylece Egeli Sabah'ın haklılığı da bir kez daha ortaya çıkmış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin şartnameye aykırı imal edilmesine rağmen geçici kabulünü yapıp 5 ay boyunca çalıştırdığı Çakabey'in eksiklerinin tamamlanması için Yalova'daki tersaneye gönderilmesinin ardından bu sefer de 9 Eylül vapuru Yalova'nın yolunu tuttu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İZDENİZ şirketi tarafından işletilen 9 Eylül önce geçtiğimiz haftalarda Bostanlı Vapur İskelesi'ne çekildi. Bu arada 140 gündür Yalova'da imal edildiği tersanede kalan Çakabey de geçtiğimiz haftalarda İzmir'e geri döndü. Çakabey'in İzmir'e dönmesi ile birlikte 9 Eylül'ün de Yalova'da imal edildiği Özata tersanesine geri gönderilmesi için hazırlıklara başlandı. Hazırlıkların tamamlanmasının ardından Çakabey'den sonra iç körfezde yolculu seferlere başlayan ikinci vapur olan 9 Eylül de geçen hafta sessiz sedasız Yalova'ya geri gönderildi. 9 Eylül vapurunun Yalova'da imal edildiği tersanede ne kadar kalacağı merak konusu olurken edinilen bilgiye göre Çakabey gibi bu vapurda yapılacak tadilatının 4 ayı bulacağı sızan bilgiler arasında yer aldı. Edinilen bilgiye göre 9 Eylül'ün başta yetersiz kalan klima tesisatı olmak üzere yolcuların rahatlıkla vapura inip binebilmesini sağlayan açılıp kapanabilir platformun yeniden ele alınacağı, Yalova'da kaldığı süre içinde başka eksiklerinin de tamamlanacağı öğrenildi. Çakabey'in gelmesi 9 Eylül'ün Yalova'ya geri gitmesi ile birlikte halen iç körfezde faaliyet gösteren vapur sayısı da 4'e düştü. 9 Eylül'ün eksiklerinin tamamlanıp İzmir'e geri gönderilmesinin ardından Atatürk 1881'in de tekrar imal edildiği tersaneye gideceği belirtildi. Beş ay seferde kalan Çakabey gemisi, önce Bostanlı Vapur İskelesi'ne, ardından da 11 Ekim'de Yalova'ya, imal edildiği tersaneye geri gönderimişti. Çakabey yaklaşık 140 gün Yalova'da kaldı. O süreçte Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, gazetecilere yeni bir boya bulunduğunu belirtti, "Vapurların altında pislik tutmaması ve hızı düşürmemesi için son teknoloji bir boya bulunmuş. Çakabey'den sonra diğer vapurlar da boyanacak. Bu, maliyeti düşürecek, yakıt tasarrufu sağlayacak" şeklinde açıklama yaptı. Çakabey'le aynı kaderi paylaşan 9 Eylül geçen hafta Yalova'da imal edildiği tersaneye geri gönderildi. Bir yandan yeni imal edilen vapurlar iç körfezde çalışmaya devam ederken diğer yandan da Büyükşehir iç körfezdeki toplu taşımacılığa destek vermesi amacıyla kiraladığı Tur Yol Teknelerini de yavaş yavaş İstanbul'a geri göndermeye başladı. Turyol Firması ile yapılan sözleşme uyarınca katamaran cinsi yeni vapurlar İzmir'e gedikçe eski Tur yol tekneleri birer birer geri gönderilecekti. Bu güne kadar 2 tekne geri giderken önümüzdeki hafta 3. teknenin de İzmir'le ilişiğinin kesileceği sızan bilgiler arasında yer aldı. Giden teknelerle birlikte Turyol'un iç körfezde faaliyet gösteren tekne sayısı 18'den 16'ya düşmüş oldu. Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesinin geçtiğimiz yıllarda ihalesini gerçekleştirdiği 3 arabalı vapurdan ilk'i olan Hasan Tahsin'in de 15 Eylül'de İzmir'e geleceği, diğer iki arabalı vapurun da 6 ay arayla filoya dahil olacağı öğrenildi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.