X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER En pahalı proje
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

En pahalı proje

  • Giriş Tarihi: 23.5.2015
En pahalı proje
En pahalı proje

Karayolları 2. Bölge Müdürü Baki Çoban, Konak Tünelleri'nin, İzmir'in şehir içindeki en yüksek maliyetli projesi olduğunu ve kente ivme kazandıracağını ifade etti

Karayolları 2. Bölge Müdürü Baki Çoban, Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıllışının yapılması beklenen Konak Tünelleri'nin İzmir'e büyük katkı sağlayacağını söyledi. Egeli Sabah'a özel açıklamalarda bulunan Çoban, "Konak Tünelleri, İzmir'in şehir içindeki en yüksek maliyetli projesi. İzmir'e ivme kazandıracak bir proje ve öngörülen mühendislik risklerinin minimize edildiği bir yapı" dedi. Konak ile Yeşildere'yi birleştiren tünellerin 310 milyon liraya mal olduğunu belirten Karayolları 2. Bölge Müdürü Baki Çoban, "Geliş ve gidiş olmak üzere 2 şeritli 2 tüpten oluşan tünelin uzunluğu 1674 metre. 200 m. çapındaki Yeşildere Mustafa Kemal Atatürk Modern Dönel Köprülü Kavşağı ve bağlantı yolları ile birlikte toplam uzunluğu 2500 m.dir. İzmir'e ivme kazandıracak bir proje. Konak Tünelleri açıldığında şehir içi trafiğinin çok rahatlayacak" diye konuştu. Çoban, Konak Tünelleri kentin içerisinde olduğu için çok zorlu süreç geçirildiğini vurgulayarak, "Tünelde patlatma yapamıyorsunuz, çünkü üzerinde yapılar var. Buna bir de zayıf zemin eklenince işler iyice zorlaşıyor. Zeminde ciddi anlamda güçlendirmeler yapıldı. Tünelin Konak çıkışında 7 adet çeşitli sit alanı bulunmasından ve yapılan arkeolojik kazılardan dolayı inşaat biraz geç başladı. Yaklaşık bin Yahudi mezarını müze müdürlüğü ve kazı başkanlığı gözetiminde kaldırdık. Yahudi cemaatine teslim ettik. Yeşildere tarafında Mart 2012'de portal çalışmalarına ve Eylül 2012'de tünel kazı çalışmalarına başlandı. Konak'ta ise 2013 yılının mart ayında tüneli kazmaya başladık. Planlanan sürede de sona geldik" diye bilgi verdi.

GÜNDE 40 BİN ARAÇ

Konak Tünelleri'nin kent merkezindeki trafik karmaşasını bir nebze olsun çözeceğini belirten Çoban, "Günlük ortalama 40 bin aracın tüneli kullanmasını bekliyoruz. Mevcut durumda Konak'tan Yeşildere'ye ulaşmak oldukça vakit alıyor. Ama tünelle birlikte yaklaşık 2 dakika içerisinde Konak'tan Yeşildere'ye gelinebilecek" dedi. Çoban, Konak Tünelleri ile ilgili devam eden hiçbir davanın kalmadığını ifade ederek, "Açılan tüm davalar lehimize sonuçlandı. Tünellerin yapımı sırasında bizi eleştirdiler. Keşke bilgi sahibi olup haklı olarak eleştirselerdi. Yapıcı eleştiriye her zaman açığız. Eleştirilmekten memnuniyet duyarız" diye konuştu. İzmir'in deprem kuşağında olduğunu hatırlatan Çoban, "Dünyanın en dayanıklı yapıları tünellerdir. Çünkü kendi kendini taşıma esasına göre inşa ediliyorlar. Konak Tünelleri, öngörülen mühendislik risklerinin minimize edildiği bir yapı olup depreme dayanıklı yapılardandır" dedi.. Tankerler, yanıcı ve parlayıcı madde taşıyan araçlar tünele giremeyecek" dedi. Çoban, tünelin hizmete girmesiyle 25'i teknik eleman olmak üzere toplam 50 kişiye istihdam sağlanacağını belirtti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.