İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 10 ay boyunca taşınmadığı Akdemir Plaza'ya kirasını ödemesi ve kendi bütçesinden tadilatını yaptırması dolayısıyla, kamunun yaklaşık 3 milyon lirasını heba etmesi hafızalarda tazeliğini korurken, bu kez kent içi ulaşımda öngörüsüzlüğün yol açtığı kaos da buna yakın bir miktarın uçup gitmesine yol açtı. Kentte 3 gündür devam eden elektronik ücret toplama sistemindeki sorun dün de çözülemedi. Kaos pazar günü gece geç saatlerde fark edildi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ESHOT, İZDENİZ, İzmir Metro yetkileriyle ESHOT Genel Müdürlüğü'nde bir araya geldi. Sabaha kadar süren toplantıda çözüm yolu bulunamadı. Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sisteminin şifre ve kodlarını değiştirerek devir işlemlerini kilitlemeye çalıştığı iddiasıyla Kentkart AŞ hakkında suç duyurusunda bulundu. Kentkart AŞ ise iddiaların tamamen asılsız olduğunu savunarak, "İftira. Yaşanan sorunların temel nedeni; akıllı ulaşım sistemlerinde ücret toplama konusunda referansı ve deneyimi bulunmayan bir firmanın işi üstlenmesi ve ESHOT'un geçişe ilişkin süreci doğru yürütememesidir" denildi. İzmir Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şubesi'nin Büyükşehir Belediyesi'nin iddia ettiği gibi şifre değişikliği konusunda bir tespitinin olmadığı Egeli Sabah tarafından ortaya çıkarıldı.
TAM BİR BELİRSİZLİK VAR
Bazı metro duraklarında kartında bakiye olan vatandaşlardan ücret düşerken, kartı boş olanlar da ücretsiz geçiriliyor. Bazı metro duraklarında ise kartında bakiye olmayan vatandaşlardan dolum yapması isteniyor. Dolum yapmayanlara geçiş izni verilmiyor. Şehir içindeki belediye otobüslerinde ise validatörlerin çoğunun kartlardan düşüm yapmadığı görüldü. Bu nedenle çoğu vatandaş otobüslere ücretsiz biniyor. Kentte 3 gündür devam eden elektronik ücret toplama sistemindeki sorun nedeniyle de yaklaşık 3 milyon lira kamu zararı oluştu. Büyükşehir Belediyesi, nisanda taşındığı Akdemir Plaza'ya boşu boşuna 1 milyon 750 bin lira ödemiş, tadilatlarla birlikte belediye kasasından çıkan miktar 3 milyon lirayı bulmuş, konu İçişleri Bakanlığı müfettişlerince incelemeye alınmıştı.
ULEMA: YÜZÜNE GÖZÜNE BULAŞTIRDI
AK Parti İzmir Milletvekili Nesrin Ulema, ulaşımdaki kaosa ilişkin yaptığı açıklamada "CHP'li belediye her işte olduğu gibi ulaşım konusunu da yüzüne gözüne bulaştırmıştır" dedi. 16 yıldır bir firma tarafından yürütülen elektronik temassız akıllı kart hizmetinin ocak ayında yapılan ihale ile bir başka firmaya verildiğini, geçiş sürecinin krize yol açtığını dile getiren Nesrin Ulema, "Her zaman olduğu gibi yine beceriksiz bir yönetimin mazeretlerini dinliyoruz. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yaşanan aksaklıktan dolayı geçmiş dönem hizmet veren şirketi suçlamaktadır. Bu sadece sorumluluktan kaçmaktır" diye görüş bildirdi.