İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun ulaşımda kullanılan elektronik kart sistemini işleten firmayı değiştirmesinin ardından başlayan kriz 5. günde tam olarak çözülemedi. Vatandaşlar dün yine toplu ulaşım araçlarına kartlarına dolum ve güncelleme yapamadıkları için bedava bindi. Kart gişelerinde ise dün itibariyle vatandaşların ellerindeki akıllı kartlara güncelleme ve dolum yapılmaya başlandı. Kartlarında bakiyesi olmayan vatandaşlar da bedava yolculuk yapmaya devam etti. İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşımdaki akıllı kart sistemini işleten firmayı değiştirmesinin ardından yaşanan krizde 5. güne girildi. Birçok vatandaş kartlara dolum yapamazken, vatandaşlar toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandırıldı. İzmirli'nin bugün de yaklaşık 1 milyon lira zarar ettiği hesaplanıyor. Günde 1 milyon 700 bin biniş yapan İzmir'deki ESHOT, METRO, İZDENİZ, İZBAN gibi toplu ulaşım sistemlerinde akıllı kart kullanılamadığı için Büyükşehir Belediyesi 5 günde 5 milyon lira zarara uğratıldı. Bakiyesi olan yolculardan ücret alınırken bakiyesi olmayanların ücretsiz olarak alınmaya devam edilmesi zararı artırdı. Kent kart dolumu yapılamadığı için ücretsiz binen vatandaş sayısı hergün artarken doğan kamu zararının nasıl karşılanacağı ise merak konusu oldu.
KENTKART'I SUÇLADI
Yaşanan sorunun eski işletmeci Kentkart AŞ'nin, şifre ve kodları değiştirerek, sistem devri işlemini kilitlemeye çalıştığını iddia eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunmuştu. Belediyeden yapılan açıklamada, araçlardaki validatör ve turnikeler ile bayilerdeki dolum cihazlarının tamamının yeni programla sorunsuz bir şekilde yeniden çalışması için sürdürülen operasyonun, güvenlik sistemine izinsiz müdahaleler nedeniyle henüz tam anlamıyla sonuçlandırılamadığı ve günlük 1 milyon 700 bin biniş ve dolum ortalamasına sahip sistemin güvenli şekilde çalıştırılması amacıyla yürütülen operasyonun aralıksız sürdüğü bildirilmişti.
YALANLAMA GELDİ
Kentkart A.Ş. tarafından basına yapılan açıklamada, ise "1 Haziran itibariyle şehirde yaşanan 'şifrelerin kentkart tarafından değiştirildiği' iddiası tamamen yanlış ve asılsızdır. Büyükşehir, iftira atmaktadır. Yaşanan sorunların temel nedeni; akıllı ulaşım sistemlerinde ücret toplama konusunda referansı ve deneyimi bulunmayan bir firmanın işi üstlenmesi ve ESHOT'un geçişe ilişkin süreci doğru yürütememesi kaynaklıdır" denildi.