X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Türk su ürünleri altın çağını yaşıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Türk su ürünleri altın çağını yaşıyor

  • Giriş Tarihi: 27.10.2015
Türk su ürünleri altın çağını yaşıyor
Türk su ürünleri altın çağını yaşıyor

Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG) çağın besini balığın hem yetersiz olan iç tüketiminin hem de ihracatının artırılması için çalışma sürdürüyor

Sektörün talebi doğrultusunda 2008 yılında Ekonomi Bakanlığı tarafından kurulan Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Türk Su ürünlerinin iç ve dış pazarda tanıtımını yapıyor. STG, Türkiye'de deniz ürünleri tüketiminin artırılmasını, ihracatta yeni pazarların bulunmasını ve bu pazarlardaki payın yükseltilmesini hedefliyor. Sektör temsilcileri Türk su ürünlerinin dünya pazarında altın çağını yaşadığını dile getiriyor STG, İtalya ve Almanya'daki fuarlarda yüzbinlerce ziyaretçiye ulaştı. STG Başkanı Melih İşliel, dünya su ürünleri ihracat hacminin 130 milyar dolar olduğuna dikkat çekerek, "Bu ihracat hacminin içinde bizim payımız yaklaşık 700 milyon dolar. Ancak 2000 yılında 90 milyon dolardı. İyi bir seviyeye ulaşmakla birlikte daha gitmemiz gereken çok mesafe olduğunu biliyoruz. Artık ihracat ürünlerimizi farklılaştırmamız gerekiyor. 1,58 dolarlık ortalama ihracat fiyatıyla 2023'ü ve hedeflediğimiz 500 milyar doları yakalayamayız. Hem yeni bir güzergâh hem de koşarak gitmemiz gerekirken ortalama fiyatımızı da arttırmamız gerekli " dedi. Dünya gıda sektörü için en hızlı büyümeyi gösteren kültür balıkçılığı sektöründe Türkiye'nin parlayan yıldız konumuna geldiğini anlatan İşliel, "Sürdürülebilir üretim potansiyeli, entegrasyonunu tamamlamış dünya standartlarındaki üretim ve işleme tesisleri artık AB pazarında ülkemize büyük bir ayrıcalık getiriyor. Türkiye'nin taze balık pazarında ulaşabildiği coğrafyayı zenginleştirmek amacıyla, işlenmiş, dondurulmuş ürünler ile tüm dünyayı pazar olarak görüyoruz. Türkiye'de su ürünleri işleme tesisleri bu amaç doğrultusunda son yıllarda büyük gelişim gösterdi. Türk su ürünleri firmaları dondurulmuş levrek, çipura ve alabalık üretiminde büyük mesafe kat etti. Bugün tüm dünyaya dondurulmuş su ürünleri sunar konuma geldik. Sektörümüz 2014 yılında 693 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi, 2023 yılında ise 1,5 milyar dolar ihracat hedefliyoruz" dedi. Yunanistan'ın yaşadığı ekonomik krizin ardından Türkiye'nin, Avrupa Birliği'nde en büyük tedarikçi konumuna yükseldiğinin altını çizen Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan ise, "Türk Su Ürünleri Sektörü altın çağını yaşıyor. Avrupa'da tüketilen 4 çipura ve levrekten birisi Türkiye'den gidiyor. 2015 yılının ilk çeyreğinde 172 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Böylece ihracatını artıran sektörler arasında yerimizi aldık" diye konuştu.