X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dev projede sona doğru
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dev projede sona doğru

  • Giriş Tarihi: 29.10.2015
Dev projede sona doğru
Dev projede sona doğru

İzmir-İstanbul arasında karayoluyla ulaşımı 3,5 saatte mümkün hale getirecek otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin'in Mart 2016'da açılacağını bildirdiği Gebze- Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Ana taşıyıcı kablonun döşenme işleminde sona yaklaşılırken aralık ayı başında tabliyeler döşenmeye başlanacak. Toplam 433 kilometre uzunluğundaki projenin yüzde 50'lik kısmın tamamlandığı belirtildi. İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak dev projeyle, yılda 650 milyon dolarlık bir tasarruf sağlanması planlanıyor. İzmit körfez geçiş köprüsünde iki yakayı birleştirecek tabliyeleri taşıyacak olan ana kablonun toplam 330 bin metre ince çelik kablodan oluştuğu belirtildi. Ana kablonun çekilme işleminin devam ettiği yüzde 75'lik kısmen tamamlandığı öğrenildi. Önümüzdeki ay sonunda kablonun döşenmesinin bitmesinin ardından tabliyeler birbiri ardına yerlerine kaldırılacak. Yüzer vinçlerle getirilecek olan tabliyeler yerine yerleştirilecek. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Dev projenin tamamında yüzde 50'lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi.

GEÇİŞ ÜCRETİ 35 DOLAR

Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Geçiş ücreti 35 dolar olacak. Proje tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte inmesi ve yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.