Gaziemir'deki Fuar İzmir'in ulaşım sorununu çözmek amacıyla hazırlanan çevre yolu bağlantı kavşağı projesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları mutabakat sağlarken, avukat Mustafa Kemal Turan, projeyi geciktirerek bölgede yaşayanları mağdur ettiği gerekçesiyle Büyükşehir'e 500 bin liralık tazminat davası açacaklarını, ayrıca kaosa yol açacak kavşak projesinin de iptali için mahkemeye başvuracaklarını bildirdi. Turan, Büyükşehir Belediyesi'nin bir yandan bölgede ulaşımın yetersizliğini savunduğunu diğer taraftan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın başta Limontepe, Cennetçeşme, Uzundere Mahalleleri olmak üzere 15 mahalleyi kapsayan kentsel dönüşüm alanı planı iptal davalarında tam tersi yönde savunma yaparak çelişkiye düştüğünü söyledi. Büyükşehir Belediyesi'ne, kentsel dönüşüm bölgelerindeki planlama süreçlerinde aksaklığa yol açtığı iddiasıyla bölge halkı adına 500 bin liralık tazminat davası açacaklarını açıklayan Turan, kavşak projesinin ulaşımı çözmeyeceğini aksine daha çok kaos getireceğini savundu.
'TİCARET MERKEZİ KORUNDU'
Büyükşehir Belediyesi'nin Çevre Bakanlığı'nın ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün kavşak önerisi yerine kendi yanlış kavşak projesini empoze etmek için önce konuyu beklettiğini sonra da "basında anafor meydana getirerek yanlış kavşak önerisini dikte ettiğini" savunan Turan, "Bunun planda parçacı bir yaklaşımla ticaret merkezi olarak belirlediği alanı korumak adına yapıldığı kanaatindeyim"dedi. Turan, kavşak projesinin yapımına imkan sağlayan imar planı onaylandıktan sonra iptali için dava açacaklarını açıkladı. Kentin ulaşım planlamasının bütüncül olarak ele alınması gerektiğine dikkat çeken Turan şöyle devam etti: "Büyükşehir Belediyesi bilimsel bir ulaşım planlaması disiplinine riayet etmiyor. Doğru kamu yatırımlarını da geciktirerek kent halkına zarar veriyor. Örneğin; Alsancak- Bayraklı-Turan'a çok yoğun emsal teşkil eden gökdelen imarını veren Büyükşehir Belediyesi, mahkeme kararına rağmen bu planın yetersiz ulaşımını çözmemek adına direnmektedir. Ancak bu arada hiçbir önceliği olmayan ve kent bütününde ulaşım planlamasında kamu yatırımlarını eşitlik ve adalet çizgisinden uzaklaştırarak haksız uygulamalar yapmaktadır. Örneğin; bütün kentin ulaşım sıkıntısı çektiği ve her gün milyonlarca insanın zamanlarının heba edildiği ve lüzumsuz yakıt israfına neden olduğu Alsancak Garı, Basmane Mürselpaşa çıkışı, Gazi Bulvarı giriş çıkışı vs. gibi büyük ulaşım sorunlarını çözmek yerine hiç önceliği olmayan Göztepe Sahil Yolu'na ve Karşıyaka Tramvay hattına çok ciddi kamu harcaması yapabilmektedir."
MUTABAKAT SAĞLANDI
Karayolları
2. Bölge Müdürlüğü, Fuar İzmir'in Çevre Yolu'na kavşakla bağlanması için Büyükşehir Belediyesi'nin 2010 ve 2011'deki projesine, Gaziemir Kavşağı'na yakınlığının tehlike oluşturduğu gerekçesiyle onay vermedi. Mart 2015'te Karayolları ile anlaşma sağlandı. Temmuz ayında ilk proje, ekim ayında ise revize kavşak projesi Büyükşehir Belediyesi tarafından Karayolları'na gönderildi. Son toplantı ise önceki gün yapıldı. Taraflar son revize projede mutabakata vardı. Karayolları resmi onay sürecini başlattı. Onay geldikten sonra kavşak projesi planlara işlenecek. Kavşağın yapımı için kamulaştırma yapılacak, ardından inşaat ihalesine çıkılacak. Fuar İzmir'den çevre yoluna hem girişi hem çıkış kolaylıkla sağlanacak.