X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER YGS öğrencilerine beslenme önerileri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

YGS öğrencilerine beslenme önerileri

  • Giriş Tarihi: 3.3.2016
YGS öğrencilerine beslenme önerileri
YGS öğrencilerine beslenme önerileri

Yaşar Üniversitesi MYO Gıda Teknolojisi Program Sorumlusu Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu, 13 Marttaki Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) öncesi doğru beslenme tüyoları verdi. "Hiçbir besin, hiçbir davranış, tek başına mucize ve başarı yaratmaz" diyen Fadıloğlu, "Başarılı olmak için, yeterli, dengeli, düzenli, sağlıklı gıdalar tüketmeliliyiz. Stresli dönemlerde ihtiyaçtan değil, duygusal nedenlerden dolayı şekerli gıdalara talep olmaması için gün içinde yeterli miktarda kalori almaya, protein, karbonhidrat, yağ ve sebze-meyve grubundan yeterli miktarlarda tüketmeye önem verilmelidir" dedi. Öğrencilerin sınav dönemlerinde çok fazla çay, kahve, kola, enerji içecekleri içme eğilimi gösterebildiğini belirten Fadıloğlu, "Bu durum kalp çarpıntısına, huzursuzluğa neden olmaktadır. Sınav döneminde hem mutluluk hormonu salgılanmasını artırmak, hem de zengin potasyum kaynağından faydalanmak hem de dikkat dağınıklığını engellemek için günde bir adet muz yemeye çalışın" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.