Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Tiyatroya usta bakış

Giriş Tarihi: 12.3.2016
Tiyatroya usta bakış

Akıllardan silinmeyen yüzlerce karaktere hayat veren Volkan Severcan, tiyatro sahnesini 'er meydanı' olarak tanımladı. Başarılı sanatçı; kariyerini, tiyatro ve 'e olan tutkusunu Egeli Sabah'la paylaştı

Her platformda 'e olan hayranlığını gizlemeyen Volkan Severcan, 11 yıldır Folkart'ın sanat danışmanlığını da yürütüyor. İyi bir tiyatro oyuncusu olabilmek için "Eğitim mutlaka şart" görüşünü savunan Volkan Severcan, "Tiyatro oyuncusu oldum denilmez, bu payeyi size halk verir" dedi. Ekranların da sevilen ve güldüren ismi ile tiyatro üzerine konuştuk.
Tiyatro aşkınız ve İzmir'den biraz bahsedebilir misiniz?
İzmirliyim. İzmir doğumluyum. İzmir Özel Türk Koleji mezunuyum. Sonra Devlet konservatuvarına girdim. Zaten meraklıydım. Aslında ilk müzikle başladım. İlk trompet, sonra kontrbas sonra tiyatro başladı ve kendimizi sahnenin ortasında bulduk.
İlk sahneye çıktığınız oyununuzu hatırlıyor musunuz?
Gerçek profesyonellik şehir tiyatrosuna girmem ile başladı. İlk oyunum Antonius ve Cleopatra idi. Neyi oynadınız diye sorarsanız, üçüncü mızrak tutan adam. (gülüşmeler)
Daha sonra kendi tiyatronuzla devam ettiniz sanırım?
Şehir Tiyatrosu 1992'ye kadar devam etti. Sonra Dormen Tiyatrosunda başladım. Kapanana kadar Dormen Tiyatrosu'ndaydım. Tiyatro Kare, Tiyatro İstanbul, BKM, Yasemin Yalçın ile devam ettim. Son sekiz senedir de kendi tiyatromuz var. Adı "Sahnekarlar". 7-8 yıldır "Sahnekarlar"da kendi performanslarımızı sergiliyoruz.
Sizi oynadığınız oyunlar içerisinde en çok etkileyen hangisi oldu?
Hepsi. Hepsi benim çocuğum gibi çünkü. Bir şeyi oynayıp oynayamayacağıma bakıyorum. Kendi tiyatromuz olduğu için kendimize göre bir şey seçme imkanımız var ama dışarıdan da bir rol geldiği zaman o rol bana olur mu olmaz mı diye düşünüyorum. Yapabiliyorsam hepsini çok severek oynuyorum. Tabi daha fazla keyif alarak yaptığım işler oldu. Pop Corn'da oynadığım karakter enteresandı. Gözünü kırpmadan adam öldüren bir seri katili canlandırıyordum. O oyunculuk açısından beni heyecanlandıran bir işti.
Birçok dizide rol aldınız. Tiyatro ve dizi farkı sizce nedir?
Birbirleriyle alakaları yok. Televizyon çok daha kolay. Sahne er meydanı gibi bir şeydir. Bunun için konservatuvar eğitimi hakikaten çok önemlidir. Hem teknik olarak kendinizi hazırlarsınız hem de zihinsel olarak. Okulu bitirdikten sonra zaten iyi bir aktör olmuyorsunuz. İyi bir aktör adayı oluyorsunuz. Sahneye çıktıkça yani minderde güreştikçe öğreniyorsunuz. Her gün yeni bir şey öğreniyorsunuz sahnede. Benim 32. senem ama hala daha işin başında olduğumu düşünüyorum.
Bugüne kadar kaç dizide rol aldınız?
Sayısını bilmiyorum. 1984'ten beri dizilerde oynuyorum. Uğurlugiller ile başladı serüvenim. Çocuklar Duymasın, Çiçek taksi, Yasemince gibi pek çok dizide rol aldım.
Tiyatronun yanı sıra sanat danışmanlığı da yapıyorsunuz.
Biz bir bölgenin, alanın ya da bir firmanın yapacağı işlerle ilgili bir strateji belirliyoruz. Bu stratejiyi onların yaptığı işlerle eşleştirir hale getiriyoruz. Onların planlarını inceliyoruz, aynı zamanda neler yapılması gerektiği ile ilgili yıllık, beş yıllık hatta yirmi yıllık programlarını çıkartıyoruz. İşe şu şekilde başlamamız lazım, gideceğimiz nokta bu, burada şunları yapmamız lazım, şöyle olması gerekir şeklinde planlar yapıyoruz. Bu programları hazırladıktan sonra bunun sunumunu gerçekleştiriyoruz. Ben bireysel olarak sanat danışmanlığı yapmıyorum. Servisi, şirket olarak veriyoruz. Çünkü bu konuda öyle bir algı var. Şirket olarak sanatsal açıdan neler yapılması lazım, kültürel açıdan bunlar bize neler getirecek bunları değerlendiriyoruz. Her şeyi raporlama şeklinde hazırlıyoruz. Sanat danışmanlığı bir ekip işidir. Mutlaka ekip raporlamalarına ihtiyaç duyulur. Aynı zamanda hepimizin her şeyi bilmesine imkan yok. Örneğin istatistiğe çok ihtiyacımız oluyor. Araştırma yapmak gerekiyor. Bunlar hep ekip işi. Örneğin 11 yıldır Folkart'ın sanat danışmanlığını yürütüyoruz.
Tiyatro oyuncusu olmak için tiyatro eğitimi şart mı?
Ben devlet konservatuvarları sınavına girdiğimde 5000 kişi girdik biz sınava. Normalde 12 kişilik kontenjan vardı. 12 kişi alabileceklerken 6 kişi aldılar. Biz üniversitenin bir sınıfı gibiydik. Ben okulu 7 senede bitirebildim. Şimdi 4 yıl olan konservatuvar 5 yıllıktı. Yıldız Kenter'den Haldun Dormen'e, Güngör Dilmen'den Suat Özturna'ya aklıma gelmeyen onlarca hoca sizi bir konuda eğitmeye çalışıyor. Okulu bitirdiğiniz zamanda bir tiyatro oyuncusu olmuyorsunuz. İyi bir tiyatro oyuncusu adayı olabiliyorsunuz. Konservatuvar bitirdiğiniz zaman "Tamam, ben oyuncu oldum" deme şansınız yok.

BU ŞEHRE HAYRANIM

Peki ne zaman bir tiyatro oyuncusu olunur?
Hiçbir zaman. Çünkü tiyatroda öğrenmek hiçbir zaman bitmez. Zaten siz evet artık ben iyi bir tiyatrocu oldum diyemezsiniz. Bu payeyi size halk verir.
Son olarak İzmir halkına vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
İzmir'i çok seviyorum. Bu şehre aşığım. Keşke benim mesleğim buralarda yoğun olsa o zaman bir dakika bile İstanbul'da durmam. Ama maalesef olmuyor. Dünyanın her yerinde de böyle zaten. Mesleki açıdan bir yeri tercih etmek zorunda kalıyorsunuz. İstanbul şehir değil ülke gibi bir yer. O açıdan İzmir'de yaşayanlar çok şanslı.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Tiyatroya usta bakış
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz