Türkiye'nin
üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının ihracatını arttırmak için faaliyet sürdüren Kuru Meyve Tanıtım Grubu, tanıtım çalışmalarında Uzakdoğu pazarına yoğunlaştı. KMTG, Mayıs ayında Uzakdoğu'da iki fuara katılarak Türk kuru meyvelerini tanıttı. Başkan Osman Öz, kuru meyve sektörünün 1.4 milyar dolar seviyesindeki yıllık ihracat rakamını 2023 yılında 3 milyar dolara çıkarma hedefi olduğunu hatırlatarak, "2023 hedeflerine ulaşmak için Türkiye'nin kuru meyve ihracatında geleneksel ihraç pazarımız Avrupa Birliği'nden vazgeçmeden yeni pazarlara yoğunlaşmamız gerekiyor. Uzakdoğu bu açıdan önemli. Güney Kore kişi başı 31 bin dolar milli gelir ve dünyanın 13. büyük ekonomisi. Uzakdoğu ülkelerinde yaptığımız tanıtım çalışmalarının önümüzdeki yıllarda meyvelerini toplayacağız" diye konuştu.