Ofis yaşamı için sağlık ipuçları

Giriş Tarihi: 30.11.2016
Ofis yaşamı için sağlık ipuçları
Artık çoğu işletmede personeller açık ofislerde bir arada çalışıyor. Ofiste yaşam kalitesini yükseltecek etkili önerileri gerçekleştirerek sağlıklı bir çalışma evresi geçirebilirsiniz. Oturmak, insan anatomisinin doğal şekline pek de uymayan bir eylem. Saatlerce aynı pozisyonda oturmamız durumunda bacak ve bel kaslarımızın farklı şekilde kasılması ve gevşemesinden ötürü zamanla bir zayıflama durumu söz konusu olabiliyor. Bu nedenle saatlerce oturmanızı gerektiren bir ofis işiniz varsa bile arada sırada kalkıp yürümeniz, açma germe hareketleri yapmanız vücudunuz için çok iyi olacaktır. Saatlerce aynı pozisyonda oturmak ne kadar zararlıysa, hem aynı pozisyonda hem de yanlış bir şekilde oturmak onun en az iki katı kadar zararlı. Dizlerinizin yerle doksan derecelik bir açı yaptığından, bilgisayar ekranının göz hizanızda olduğundan ve sırtınızın dik olduğundan emin olun. Ofiste masanızın mümkünse soldan ışık alması en idealidir. Aksi takdirde kalemizin gölgesi yazı yazdığınız kağıda düşerek sizi rahatsız eder. Zihinsel sağlık da en az fiziksel sağlık kadar önemli. İşlerin sizin elinizde olan kısmı ne kadar yolunda giderse o kadar mutlu ve sağlıklı olursunuz. Bu nedenle üretkenliğinizin zirve yaptığı ofis vakitlerinizi boş geçirmemeye çalışın. Açlık krizinin sizi ne zaman bulacağını kestiremiyorsanız bu konuda önlem almakta fayda var. Üretkenliğimize ve çalışma yoğunluğumuza direkt olarak etki eden açlık durumunu gidermek için evinizden getireceğiniz sağlıklı atıştırmalıklar bu krizlere geçici çözümler getirebilir. Her gün en az bir cümle duygu ve düşüncelerinizi yazın. Kendinizi bu sayede gözlemleyebilir ve hayatınızı daha sağlıklı yönetebilirsiniz. Telefon görüşmelerinizi azaltın. Ofisinize bitkiler alın ve onlara gün içinde 5 dakikanızı ayırın.
ARKADAŞINA GÖNDER
Ofis yaşamı için sağlık ipuçları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz