Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı, aynı zamanda Eğitim Fakülteleri Dekanları Konseyi Başkanı (EFDEK) Prof. Dr. Cemil Öztürk, kesintisiz eğitimin uzak bölge okullarına giden çocukları yorduğunu ve zorlama bir eğitim modeli olduğunu belirtti. Öztürk, iyi bir eğitim için 4+4+4 modelinin daha pedagojik bir model olduğunu vurguladı. Dekan Öztürk, Meclis'teki zorunlu eğitim yasa tasarısı ve konsey çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Öztürk, kesintisiz eğitim modelinin çok zorlama bir eğitim modeli olduğunu, özellikle Anadolu'daki çocuklarımızı uzak bölge okullarına gidebilmek adına yeterince yorduğunu ve yıprattığını söyledi. Yeni tasarıda yer alan 4+4+4 şeklindeki uygulama ile beraber daha pedagojik bir sisteme geçileceğini belirten Öztürk, bu sistemin gelişmiş ülkelerde de uygulanan bir sistem olduğuna dikkat çekti. Tasarı üzerinde yapılan, belli bir k e s i m i n etkinliğini artırır ve bölücülüğe yol açar gibi tartışmaların, zaman kaybına yol açan tartışmalar olduğunu belirten Dekan Cemil Öztürk, son olarak şu anda uygulanan eğitim modelinde büyük ve küçük çocukların aynı okulda eğitim almasının çeşitli sorunlara yol açabildiğini, uygulamanın iyi olup olmadığının önümüzdeki dönemdeki zaman içerisinde sistemin hayata geçirilmesiyle beraber anlaşılabileceğini ifade etti.
Sorunlar toplu olarak dile getirilecek
Öztürk, EFDEK'in çalışmalarıyla ilgili olarak da eğitim fakültelerinin akreditasyonunun sağlanması gerektiğine dikkat çekti. Öztürk, konseyin kurulmasıyla eğitim fakülteleri olarak sorunları toplu bir şekilde dile getirmeyi ve Türkiye'deki eğitim sorununa çözüm ve proje üreten bir kurum olmak istediklerini belirterek, MEB ve YÖK'e destek olabileceklerini, Bakan Dinçer'in eğitim fakültelerine akıllı tahta dağıtmasının da eğitim açısından önemli olduğunu vurguladı.