X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu okuldan mezun olan işsiz kalmıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu okuldan mezun olan işsiz kalmıyor

  • Giriş Tarihi: 12.1.2013 16:24

Türkiye'de trafik kazalarının azaltılmasında yetiştirilmiş insan gücü açığını kapatmak üzere kurulan ilk meslek yüksekokulu programı olan ve 17 yıldır faaliyet gösteren Kütahya'daki okulun öğrencileri, mezun olduktan sonra en geç bir yıl içinde iş bulup çalışma hayatına atılabiliyor.

Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ) Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Ulaştırma Hizmetleri Bölümü'ne bağlı Otobüs Kaptanlığı Programı, ''Türkiye'de trafik kazalarının azaltılmasında yetiştirilmiş insan gücü açığını kapatmak üzere kurulan ilk meslek yüksekokulu programı'' niteliğiyle 1996 yılında açıldı.

Şimdiye kadar 269 mezun veren programda, 2012-2013 akademik yılında 28'i birinci sınıf, 42'si de ikinci sınıfta olmak üzere toplam 70 öğrenci öğrenim görüyor.

Öğrencilere, sürüş becerilerini geliştirici Genel Trafik Bilgisi, Temel Sürücülük Eğitimi, Trafik Mevzuatı ve Kuralları, Trafik ve Yol Güvenliği, Uygulamalı Sürücülük Eğitimi, İlk Yardım, İleri Sürücülük Teknikleri, Otobüslerde Teknik Sistemler derslerinin yanı sıra topluma ve sektörü öncü olabilecek diğer becerilerin kazandırılması amacıyla Seyahat Acenteliği, Temel Hukuk, Turizm ve Seyahat Psikolojisi, Halkla İlişkiler, Yabancı Dil gibi dersler veriliyor.

Uygulamalı derslerden bazıları, Temsa Global AŞ tarafından kaptan eğitim aracı olarak bağışlanan otobüste yapılıyor.

Mezunlar, Türkiye'de yolcu taşımacılığı alanında kayıtlı toplam 799 otobüs işletmesinin yanı sıra resmi kurumlarda iş imkanına sahip olabiliyor.


''OTOBÜS KAPTANI'' OLMAK İSTEYEN KIZ ÖĞRENCİLERE ÇAĞRI

Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Harun Büber, AA muhabirine, 1975'te kurulan Meslek Yüksekokulu'nun, alanında Türkiye'nin köklü eğitim kurumlarından biri olduğunu söyledi.

''Şimdiye kadar okulumuzdan mezun olan 269 öğrencinin tamamına yakını istihdam edilmiştir'' diyen Yrd. Doç. Dr. Büber, programın, Türkiye, Kütahya ve kendileri için özel ve önemli bir program olduğuna işaret etti.

Türkiye'de şehirler arası ulaşımın ağırlıklı olarak otobüslerle yapıldığına dikkati çeken Yrd. Doç. Dr. Büber, şöyle konuştu:

''Büyükşehirlerde şehir içi ulaşımı da düşündüğümüzde eğitimli otobüs kaptanlarına olan ihtiyacın fazlalığı açıkça görülmektedir. Programımızda uygulamalı ve teorik eğitimler verilmektedir. Altyapımız bu anlamda yeterlidir. Ağırlıklı olarak erkek öğrencilerimiz bulunmakla birlikte bu yıl ilk kez kız öğrenci alma imkanı getirilmiştir. Ancak henüz yeterli düzeyde kız öğrencimiz bulunmamaktadır. Otobüs kaptanı olmak isteyen kız öğrencilerimiz, okulumuzu tercih edebilir.''


59-60 KPSS PUANIYLA BİR RESMİ KURUMA ATANABİLİYORLAR

Otobüs Kaptanlığı Programı Öğretim Görevlisi Ali Akyol da Türkiye'deki trafik kazaları dikkate alındığında, şoförlerin mutlaka eğitimli olması gerektiğini bildirdi.

Toplam 52 saati kapsayan iki yıllık ders programı bulunduğunu dile getiren Akyol, ''Öğrencilerimiz buradan, otobüsle şehirler arası yola çıkacak kapasitede mezun olmaktadır'' dedi.

Akyol, Devlet Personel Başkanlığı'nın iki yıl önce yayımladığı genelgeye göre, resmi kurumlara şoför alınırken Otobüs Kaptanlığı Programı mezunu olması gerektiğini anlattı.

Mezunların hemen iş bulup resmi kurumlara atanabildiği bilgisini veren Akyol, ''Kamu Personeli Seçme Sınavı'ndan (KPSS) 59-60 puan alıp resmi kurumlara memur olarak atanan birçok öğrencimiz var. Bu yönden de çok avantajlı bir program. Diğer bölüm mezunları yıllarca atanmak için beklerken öğrencilerimiz mezun olduktan en geç bir yıl içinde bir resmi kuruma atanıp işe başlayabiliyor'' ifadelerini kullandı.

Öğrenciler ise düşük KPSS puanıyla bir resmi kuruma atanabilmek amacıyla bu programı tercih ettiklerini söyleyerek, burada İngilizce ve Rusça dillerini de öğrendiklerini kaydetti.

kalan karakter 1000

bozok bozok

64 ile atandim çok şükür tavsiye ederim ama şoförlük sabır işidir iyi düşünün

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 30.05.2013 21:31

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.