Yüzbinlerce öğrencinin geleceğini belirleyen LYS'nin, puan türlerine göre en başarılı olan okulları, bu başarılarının sırrını SABAH'la paylaştı. Sınavda Türkçe- Matematik ve Türkçe-Sosyal alanında birinci, Matematik-Fen alanında ise üçüncü olan Özel Fatih Fen ve Anadolu Lisesi'nin başarısı, öğrenciler arasındaki tatlı rekabet ve velilerin öğrenciye olan desteğinde gizli. Lise Müdürü Mansur Düzdağ, "Öğrencilerimiz 9. sınıftan itibaren iyi bir eğitimden geçiriliyor. 12. sınıfın başında ise öğrenciler daha planlı olarak üniversite sınavına hazırlanmaya başlıyor" dedi. Öğrencileri sık sık deneme sınavına tabi tutan ve sınavda kötü not alan öğrencilere eksik olduğu konularda takviye yapıldığını belirten Mansur, "Belli aralıklarla 12. sınıf öğrencilerine yoğunlaştırılmış ders programı uyguluyoruz. Öğrenciler arasındaki tatlı rekabet ve velilerin desteği, bu başarıları beraberinde getiriyor" diye konuştu.
TAKIM RUHU
Matematik-Fen alanında Türkiye birincisi olan Konya Merve Büyükkoyuncu Özel Fen Lisesi'nin Müdürü Celalettin Bozkurt, başarılarının temelinde öğretmenlerinin nitelikli ve tecrübeli olmasının yattığını söyledi. Bozkurt, sınıflarını seçilmiş öğrencilerden oluşturduklarını belirterek, şunları söyledi: "Okulda uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri öğrencilerin seviyelerine göre ayarlanıyor. Öğrenci ve veli diyalogları bizim için çok önemli. Eğitim teknolojilerini etkin kullanarak takım ruhu oluşturduk." Matematik-Fen alanında ikinci, Türkçe-Matematik alanında ikinci, Türkçe-Sosyal alanında da üçüncü olan Kahramanmaraş Kahramankent Özel Lisesi'nin müdürü Ali Kutup ise öğrencilere dört yıl boyunca kapsamlı bir eğitim verdiklerinin altını çizerek, şunları kaydetti: "Amacımız konunun öğrenci tarafından iyi bir şekilde anlaşılması. Öğretmenlerimiz bir hafta ders anlatıyor, ikinci haftanın başında yani pazartesi günü sınav yapıyor. Salı günü sınavlar okunuyor. 100 puan üzerinden 65 puandan aşağı not alan öğrenciler için o hafta cumartesi günü ofis dersi yapıyoruz. Öğrenciler nerelerde yanlış yaptıysa o konular tekrar anlatılıyor. Başarısız olan öğrencilerimizi, o konuyu iyice anlamadan bir başka konuya geçirmiyoruz. Aynı konuyu öğrenciye üç kez anlatmış oluyoruz."