X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

  • Giriş Tarihi: 30.5.2013

öncesi yapılacak nefes alma, dikkat, uyku ve göz egzersizleri ile sınav öncesi heyecanı bir nebze de olsa azaltmak mümkün...

öncesi ve sınav sırasında yaşanan heyecanı yenmek için uzmanlar çeşitli egzersizler yapılmasını öneriyorlar. Nefes alma, uyku ve göz egzersizleri ile heyecanınızı bir nebze de olsun kontrol altına almanız mümkün.

NEFES ALMA EGZERSİZİ
İyi bir nefes alma egzersizi, iyi bir nefes almakla baslar. Oturduğumuz koltuk ya da sandalyede arkamıza yaslanarak oturmalıyız. Sağ elimizi göbeğimizin üstüne, sol elimizi göğsümüzün üstüne koymalı ve gerekirse gözlerimizi kapatmalıyız. Zihin, nefes alıp vermeye odaklanmalı, nefesi burnumuzdan alıp ağzımızdan vermeliyiz. Bunun için de hayali olarak ciğerimizi ikiye bölmeli ve ciğerlerimizdeki havayı tamamen boşaltmalıyız. İçimizden "biiir" diyerek ciğerimizin yarısını, sonra "ikiii" diyerek tamamını doldurulmalıyız. Ellerinizin yukarıya doğru hareket ettiğini göreceksiniz. Bu arada dört beş saniye kadar içerde nefes tutulmalıdır. Burnumuzdan aldığımız nefesi bu sefer, ağızdan vermeliyiz. Yine içerdeki nefesi kibar bir şekilde "biiir" diyerek yarısını, "ikiii" diyerek geri kalan kısmını boşaltmalıyız. Ellerinizin aşağıya doğru indiğini göreceksiniz. Yeni bir nefes alma egzersizine başlamadan önce dört beş kez normal nefes alınmalıdır.

UYKU EGZERSİZİ
İnsanlar, sıkıntılı olduğu günün gecesinde olduğu gibi örgencilerde sınav kaygısına bağlı olarak sınav gecesinde uykusu kaçabilir. Bu durumda ne yaparsan yap, uyku bir türlü gelmez. İster sağa dön, ister sola, istersen yorganı basına geçir. Uyumak istedikçe uyku kaçar. Uykunun gelmediği bu durumlarda ters niyetlenmek gerekir. Yani sabaha kadar uyumama kararı almak gerekir. Bu egzersiz için yatağa sırtüstü yatarak, eller göbeğin üstüne ve gözler tavanda bir noktaya bakmalı ve gözler açık bir şekilde tavana bakmaya odaklanmalıdır.

DİKKAT EGZERSİZİ
Öncelikle dikkati dağıtan nedenler ortadan kaldırılmalıdır. Yüzeysel nefes almaya bağlı olarak nefes alma egzersizi, göz yorgunluklarına karsı da göz egzersizleri yapılarak dikkat dağınıklığının önüne geçilmeli. Sınavda bedenin devamlı olarak aynı şekilde durması vücut ağrıları oluşturabilir. Bölüm aralarında diğer adayları rahatsız etmeyecek şekilde vücut hareket ettirilmeli. Bu durumlarda teste on beş-yirmi saniye ara verilmelidir. Kalem sıranın üstüne konarak gözler kapatılmalı ve sakaklara hafifçe masajlar yapılmalıdır.

SINAVDA GÖZ EGZERSİZİ
Gözler; kâğıtların kalitesinin yanı sıra çalışırken yazılara yakından bakılması, sürekli belli bir noktaya odaklanılıp hareketsiz kalmasından dolayı yorulur. Bu nedenle soruları okumada ve cevaplandırmada sıkıntılar oluşmaktadır. Göz yorgunluğu, sınavı yetiştirememeye bağlı olarak da kaygı yapabilir. Bunun için de günün belirli aralıklarında göz egzersizleri yapılması gerekir. Göz egzersizi için işaret parmağınızı, gözünüze 30 santimetre kadar yaklaştırdıktan sonra bir karsıya (dağın tepesi, ağaç, direk, apartmanın çatısı...), bir de parmağınızın ucuna bakın. Bunu beş kez yaptıktan sonra avucunuzla gözlerinizi kapatın. Avucunuzla oluşturduğunuz karanlığa gözler açık bir şekilde beş saniye bakın. Bunu günde en az beş kez yapın.

kalan karakter 1000

nigar nigar

beyendim cok sagolun burdan butun azerilere salamlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 18.01.2015 11:04

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.