X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER ''Türkiye'nin ilk ulaştırma mühendisliği'' bölümü açıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

''Türkiye'nin ilk ulaştırma mühendisliği'' bölümü açıldı

  • Giriş Tarihi: 23.7.2013 13:00

Dünya genelinde ulaştırmanın bir mühendislik endüstrisi haline gelmesinden dolayı birçok ülkedeki üniversetelerde uzun süre önce açılan "Ulaştırma Mühendisliği" bölümü, Türkiye'de ilk kez bünyesinde kuruldu.

Yeni açılan bölüm hakkında bilgi veren BAU Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Başkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, ulaştırma mühendisliğinin, farklı disiplinleri bir araya getiren, dünya çapında geniş kabul gören, ülkelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyi ile orantılı, teknolojik gelişmelerle iç içe, toplum yararını gözeten bir alan olduğunu söyledi.

Ilıcalı, BAU Mühendislik Fakültesi bünyesinde kurulan bölümün, Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıdığını belirterek, şunları kaydetti:

"Bölüm, güvenli, etkili, hızlı, rahat, ekonomik ve çevreye uyumlu ulaşım imkanlarının planlanması, fonksiyonel tasarımı, kullanımı ve yönetimini teknolojiye ve bilimsel prensiplere bağlı olarak gerçekleştiren bilinçli mühendisler yetiştirmeyi amaç edinmiş bir program niteliği taşımaktadır. Bu program, ulaştırma mühendisliği özelinde, dünyadaki benzer uygulamalar da incelenerek, konunun uzmanı akademisyenlerce hazırlanmış olup, tüm dersler İngilizce olarak yürütülecektir. Bu bölümden mezun olacak öğrenciler almış oldukları nitelikli eğitim sayesinde, ülkemiz bütçesinin çok önemli bir kısmına karşılık gelen ulaştırma alanındaki yatırımlarda karar verici olacak ve ayrıca benzer uluslararası projelerde çalışabileceklerdir."

Mezunlarının, Türkiye'nin ilk ulaştırma mühendisliği diplomasına sahip olacağını vurgulayan Ilıcalı, "Bölüm bu yıl, 5'i yüzde 100 burslu, 40'ı yüzde 50 burslu, toplam 50 öğrenciyle eğitime başlayacak" diye konuştu.

Mezunların işi hazır

Ilıcalı, öğrencilerinin Türkiye'nin en büyük altyapı yatırımlarından olan 3. havalimanı, yakında inşaatına başlanacak olan 3. Boğaz Köprüsü, İzmit Körfezi Köprüsü, Ovit Tüneli, inşaatı süren yüksek hızlı tren hatları, duble yollar gibi projelerde görev alabileceklerini belirtti.

Prof. Dr. Ilıcalı, mezunların başta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme ile Çevre ve Şehircilik bakanlıkları ve ilgili birimlerinde, il ve ilçe belediyelerinde, özel kurum ve kuruluşlarda çalışabileceğini ifade etti.

Trafik güvenliği eğitiminin, ulaştırma mühendisliği bölümünün temelini oluşturduğunu dile getiren Ilıcalı, "Öğrencilerimiz trafik güvenliği bilincine sahip olarak mezun olacaklardır. Gelecek yıllarda, gerek kamu, gerek özel kuruluşlarda çalışacak mühendislerin, özellikle trafik güvenliğinin önemi hakkında eğitilmiş olmaları, ulaşım sistemlerinin tasarımı, işletimi ve denetiminde, kazaları azaltmaya yönelik önlemlerin alınmasını sağlayacaktır" ifadelerini kullandı.

"Metrobüsün metroya dönüştürülmesi zorunludur"

Ilıcalı, metrobüsün günde 700 binin üzerinde yolcu taşıdığına dikkati çekerek, şunları söyledi:

"Metrobüs günde 700 binin üzerinde yolcu taşımaktadır. 80 bin araç, bu sayede trafikten düşmüş, İstanbul trafiğine büyük katkı sağlanmıştır. İlave masraf yapmadan Boğaziçi Köprüsü'nden de geçerek Avrupa ve Asya'yı bağlamıştır. İleride gelen talepler metrobüsün nerdeyse kapasitesini zorlayacaktır. Şu anda hafif metro kapasitesinde çalıştığı için metrobüsün, metroya dönüştürülmesi zorunludur. İstanbul belediyesinin hazırladığı Ulaşım Master Planı'na göre 2023 yılı için 700 kilometre civarında metroya ihtiyaç bulunmaktadır ve bu hatlar belirlenmiştir. Tamamlandığında metrobüse ihtiyaç kalmayacak. Buradaki araçlar, başka hatlara kaydırılacak, şeritler ise karayolu ulaşımına hizmet edecektir. Boğaz geçişi bu yıl hizmete girecek, Marmarayla olacaktır. Metro hatları buna entegre olacaktır."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.