X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Okuma alışkanlığı olana kolay sınav
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Okuma alışkanlığı olana kolay sınav

  • Giriş Tarihi: 23.6.2014

Öğrenciler dün LYS'nin son oturumu olan Edebiyat-Coğrafya testinde ter döktü. Soruları değerlendiren uzmanlar "Okuma alışkanlığı olan, hızlı okuyan öğrenciler zorlanmadı" dedi

Adayların yoğun emek harcadıkları uzun bir hazırlık dönemi sonunda 2014 LYS dün yapılan LYS-3 (Edebiyat/ Coğrafya-1) oturumu ile sona erdi. TM ve TS puan türünde öğrenci alan yükseköğretim programlarını tercih edecek olan ve sınava giren adaylar LYS-3 (Edebiyat/Coğrafya-1) oturumunda yer alan 56 Edebiyat ve 24 Coğrafya-1 sorusunu yanıtladı. Sınavı Uğur Dershaneleri bölüm başkanları SABAH için değerlendirdi:

Türkçe Bölüm Başkanı Cevdet Eyüboğlu: Öğrencilerimizden edindiğimiz bilgilere göre, sınavda 22 soruluk Dil Anlatım bölümüne yer verilmiş olup bu bölümde hem öğrencinin okuma anlama hem de karma dil bilgisi sorularıyla öğrencilerin bilgileri yoklanmıştır. Sınavın 34 soruluk Edebiyat bölümündeyse ağırlık yine "Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı"nda olmuştur. Sınavda, günümüz yazarlarından da sorulara yer verilerek güncellik yakalanmıştır. Soru dağılımında İslamiyet Öncesi, Divan, Tanzimat, Servetifünun, Fecriati ve Milli Edebiyat dönemleri de sorularak lise müfredatının tamamı yoklanmıştır. Ayrıca Batı Edebiyatı Akımlarıyla ve Söz Sanatlarıyla ilgili sorulara yer verilmiştir. Özellikle Edebiyat sorularında öğrencilerin hem bilgisini hem de yorum güçlerini ön plana çıkartan sorulara yer verilmesi, sınavın kalitesini yükseltmiştir. Öğrencilerimizden aldığımız duyumlar, sınavın bizim sınavlarımıza çok benzer nitelikte olduğu yönündedir.

Coğrafya Bölüm Başkanı Davut Gürler: Coğrafya sınavı ile ilgili öğrencilerimizden aldığımız geri bildirimler genel anlamda olumludur. Sınavın zorluk düzeyi orta seviyededir. Ağırlıklı olarak coğrafyanın dağılış ilkesi kapsamında çok sayıda haritalı soruya yer verilmiştir. Hem Türkiye hem de dünya haritası üzerinde müfredat kapsamında birçok coğrafi bilgi sorgulanmıştır. Bu duruma bakarak, lise eğitimi devam eden öğrencilerimizin genel harita okuma becerileri konusunda daha duyarlı davranmalarını tavsiye ederim. Soruların konu kapsamı, edindiğimiz bilgilere göre ağırlıklı olarak 11 ve 10. sınıf müfredatı kapsamında oluşturulmuştur. 9. sınıf ve 12. sınıf kazanımları daha az sorgulanmıştır. Küresel ortam, çevre ve toplum iklim ile ekonomik coğrafya ağırlıklı konular olmuştur.

ÖSYS Koordinatörü Gülay Hasdemir: Edebiyat testinin, hem soru sayısının fazla olması, hem de bilgi gerektiren ve dikkatli okuma becerisi isteyen sorular olması nedeniyle iyi bir hazırlık yapmış öğrencileri ayırt edici bir sınav olduğu görülmektedir. Okuma alışkanlığı olan bu nedenle hızlı okuyan öğrencilerin avantajlı oldukları anlaşılmaktadır. Coğrafya soruları ise beşeri ve ekonomik coğrafya ağırlıklı olup Okuduğunu anlama, yorumlama ve bilgiyle birleştirme gerektirmektedir. Coğrafya bilgilerini güncel olaylarla birleştirebilenlerin daha rahat yanıtlayabildiği coğrafya soruları, dünya gündemini takip eden, güncel olaylardan haberdar olan, gençler tarafından daha rahat çözülebilmektedir. Ayrıca hem Türkiye hem dünya haritalarını tanıyan, haritalardan yararlanma becerisine sahip ve bir o kadar önemli çevre bilincine, duyarlılığına sahip gençlerimiz coğrafya sorularında avantajlı olmuşlardır.

Rehberlik Koordinatörü Nazik Kösegil; "Bugün yapılan Edebiyat-Coğrafya 1 testi de göstermektedir ki LYS sınavlarında başarılı olmak için düzenli ve verimli çalışmak gerekmektedir. Çünkü LYS testleri sadece yorum ya da bilgi değil bilgiyi yorumlama, test tekniğini kullanabilme, zaman yönetimini doğru yapabilme becerilerini de sorgulamaktadır. Her yıl sınava giren öğrenci sayısının arttığını düşündüğümüzde sıralama sınavı olan bu testlerin zorluk derecesinin de artması doğaldır. 2014 LYS oturumları dikkate alındığında, ana derslerin (MF puan türü için Matematik, TM puan türü için Matematik ve Edebiyat, TS puan türü için ise Edebiyat) sorularının, adayları zorlayıcı olduğu ve bu sayede de sıralamalarının belli aralıklara yığılmasının engellenmek istendiği görülmüştür. Yükseköğretim programları kontenjan sayılarının liseden mezun olan ve sınava giren öğrenci sayısını karşılamasına rağmen öğrencilerin LYS maratonuna önem verme nedeni herhangi bir bölüme değil istedikleri bölüme yerleşmek ihtiyacıdır.." dedi. Üniversiteli olmak isteyen adayların sınav maratonları sona erdi. Yükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS ve Lisans Yerleştirme Sınavları-LYS tamamlandı. Şimdi sıra büyük yol ayrımında. Hangi üniversitede hangi bölümü okuyacaklarına ilişkin karar alma vakti.

SONUÇLAR TEMMUZUN İLK HAFTASI AÇIKLANACAK
LYS'lere başvuran adayların 744 bin 562'si matematik sınavı (LYS-1), 388 bin 361'i fen bilimleri sınavı (LYS-2) , 751 bin 454'ü edebiyat-coğrafya sınavı (LYS-3) , 431 bin 97'si sosyal bilimler sınavı (LYS-4) ve 70 bin 767'si yabancı dil sınavına (LYS- 5) girdi. Sınav sonuçlarının temmuz ayının ilk haftası açıklanması bekleniyor. Her adayın sınav sonuç belgesinde 12 farklı ham puanı ve bu sene uygulanacak OBP'nin eklenmesi ile 12 farklı yerleştirme puanı bulunacak. Adaylar istedikleri bölümleri sınav sonuçlarında yer alan yerleştirme puanlarına göre yapacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.