X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kapama açma parasını geri alabilirsiniz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kapama açma parasını geri alabilirsiniz

  • Giriş Tarihi: 30.1.2014 14:21 Güncelleme Tarihi: 30.1.2014 14:58

Elektrik kesintisi olmadığı halde faturalara yansıyan 'kapama-açma' bedeli itiraz sonucu geri alınabilir.

Elektrik faturalarının son ödeme tarihinden sonra ödenmesi durumunda faturaya yansıyan 'kapama-açma' bedeliyle ilgili karışıklık sürüyor. Vatandaşlar, elektrik kesintisi olmadığı halde 'kapama-açma' bedeli ödediklerini belirterek duruma tepki gösterdi. Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, elektrik dağıtım şirketleriyle ilgili kendilerine ulaşan şikayetleri değerlendirdi. Vatandaşların en çok şikayet ettiği konular arasında faturalara yansıyan 'kapama-açma' bedelinin bulunduğunu anlatan Ağaoğlu, yaşanan karışıklığa değindi. Ağaoğlu, 'Dağıtım şirketlerinin son ödeme tarihinden en az 10 gün önce müşterilerine faturayı tebliğ etmesi gerekiyor. Ancak son ödeme tarihine 2-3 gün kala faturalar kapılarına bırakılıyor. 1 gün geç ödeyenlerden de 'kapama-açma' bedeli alınıyor. Oysa elektrik piyasasıyla müşteri hizmetleri yönetmeliği açıkça 'kesme-açma yapılmayan abonelerden kesme-açma ücreti talep edilemez' diyor. Talep eden bazı özel şirketlerin uyguladığı bu sistem ise kazanç kapısı haline dönüştüğünü gösteriyor' dedi.

'PARANIN İADESİ YÖNÜNDE KARAR ALDIRABİLİRSİNİZ'

Faturalar konusunda tüketicilere uyarılarda bulunan Ağaoğlu, 'Elektrik dağıtım şirketleri aralarında anlaşmış gibi vatandaşlar faturalarını son ödeme tarihinden 1 gün geç ödese 19 lira 10 kuruş bedel istemekte. Bunun fark edilmeme halinde ise bir sonraki aya geçen ayın o fatura bedeli yansıtılmakta. Eğer ki faturanızda 19 lira 10 kuruş kesme-açma bedeli görüyorsanız ve elektriğinizde fiilen kesilmemişse buna derhal itiraz edin. Elektrik idaresi paranızı geri vermezse ikamet ettiğiniz yerdeki tüketici hakem heyetine başvurarak bunun iadesine karar aldırabilirsiniz' diye konuştu.
Faturalarından yakınan İdris Aydın isimli vatandaş, 'Geçen aylarda elektriğim kesilmediği halde açma-kapama parası bana da geldi. Ödemek zorunda kaldığım için ödedim' şeklinde konuştu.
Faturalarının çoğu kez tarihinden sonra eve geldiğini söyleyen bazı vatandaşlar ise, 'Uygulanan sistem sömürücü bir düzendir. Uygulanan bu sistem garip insana bir zulümdür. Evde olmayıp tatile giden vatandaşlarımız ne yapacak? Ya da akrabasının hastalığıyla, ameliyatıyla uğraşıyorsa vatandaş o haliyle elektriğini mi düşünecek?' dediler.

BEDAŞ: 'KESME-BAĞLAMA SÜREÇLERİ İLE İLGİLİ ÇOK HASSAS DAVRANIYORUZ'

Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) ise, ödeme bildirimlerinin Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nin 21. maddesi gereğince fatura son ödeme tarihinden en az 10 gün önce tebliğ edildiğini bildirdi. Son ödeme tarihine kadar ödeme yapılmaması durumunda faturanın son ödeme tarihini izleyen ilk beş iş günü içerisinde ikinci bir yazılı bildirimde bulunulduğu, ödeme yükümlülüğünün belirtilen sürede yerine getirilmemesi halinde ise kesinti uygulandığı açıklandı. Ödemelerin gerçekleştirildiği gün içerisinde elektriğin kullanıma açıldığı belirtilerek, 'BEDAŞ olarak kesme-bağlama süreçleri ile ilgili çok hassas davrandığımızı belirtmek isteriz. Kesme-bağlama ücretleri EPDK tarafından iş sürecinin maliyetleri için belirlenmektedir' ifadelerine yer verildi.

kalan karakter 1000

fvz fvz

neden haksızlıga ugrayan bir kez daha magdur ediliyor. haksızlık üzerine haksızlık.haksızlık yapan ödüllendirliyor.itiraz edne biraz daha sürünüp hakkını alacak haber i olmayan itiraz edemeyen de güme gidecek yazık değil mi?bunlara caydırıcı ceza verseler daha uygun olmaz mı

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 31.01.2014 09:08
sado sado

yok yaa 19 lirayı almak için 49 lira masraf edelim ammada iyiymiş beee ..milletin yarısı uğraşmaz uyanıklara kar kalır iyimi...haram olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 30.01.2014 20:24
ismail alkaya ismail alkaya

boş versenize tilki tilkliğini ispat edinceye kadar post elden gidiyor.çok duyduk bu tür hikayeleri,yok banka dosya masrafı alamaz,yok bunu alamaz,vallahi öylebir alıyorlarki kimsede bir şey yapamıyor.madem alabiliyoruz o zaman bundan sonraki elektirik faturasına yansısın.yapılamıyormu.kusura bakmayın tavşana kaç tazıya tut artık midemiz bulandı bu boş laflardannnnnnn

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 30.01.2014 18:45
emin sami emin sami

bunu elektrik şirketleride biliyor.ama bile bile yapıyorlar çünkü herkesin tek tek uğraşamayacağını biliyorlar.vatandaşın hakkını hükümetin araması gerekir.vatandaş işini bırakıp onunla uğraşamaz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 30.01.2014 16:28
mmg mmg

Dürüst vatandaşı her türlü soyuyorlar. Öyle dedikleri gibi fatura ödenince gün içinde kimse gelip elektriği açmıyor. Siz açarsanız da cezai işlem uyguluyorlar hatta hapis cezasına kadar gidiyor. Sürekli ararsanız en erken 48 içinde gelip açıyorlar aramazsanız o da yok. Adamın parası ver mı yok mu düşünen yok, eşkiya gibi gelip kesiyorlar elektriği. Sen soğukta kalmışsın çoluk çocuk üşümüz hiç kimsenin umurunda değil. Vicdansızlık. 3 günde elk. kesilmez.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 30.01.2014 15:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.