Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren kurumları ödüllendiren International Property Awards, "Retail Interior" (perakende iç tasarım) dalında Haaz'a "en iyi iç tasarım" ödülünü verdi. Ödülü ortağı Murat Patavi ile alan Özlem Avcıoğlu, "Bu ödül bizi kamçıladı. Daha iyi için çalışıyoruz" dedi.
ZORLUKLAR KREATİF YAPIYOR
Global ekonomik kriz, tasarımın başülkesi İtalya'yı vurunca İtalya'daki tasarımcılar kreatif yönlerini daha da ön plana çıkardı. Ekonomik zorlukların insanı kreatif yaptığını dile getiren Avcıoğlu, "İtalyan tasarımcılar hâlihazırdaki tasarımlara renk katarak, yeni materyaller ve kumaşlar kullanarak daha kullanışlı, daha ekonomik objeler arayışına girdiler ve başarılı oldular" dedi.
LÜKS GERİ DÖNÜYOR
2012'yi 'Haaz'ın büyüme ve ortaklık yapısının değiştiği bir yıl' olarak niteleyen Avcıoğlu, 2013 için "Haaz olarak daha hızlı kararlar alıp üretime geçeceğiz. Zira hem ekonomik anlamda bir iyileşme olacak hem de insanlar daha fazla harcayacak" dedi. Bu senenin mobilya trendleriyle ilgili tüyolar veren Avcıoğlu, renk kullanımı açısından daha cesur olunacağını, konforun daha ön planda tutulacağını ve lüksün geri döneceğini söyledi. Avcıoğlu, "Bu sene tasarımlarda rahatlık ön planda tutuluyor. Mekânlarda da loft tarzlar daha hâkim olacak" dedi.
MİNİMALİZM 90'LARDA KALDI
Mekânların kişilerin ruhunu yansıttığını söyleyen Özlem Avcıoğlu, "Hayatınızda önemli yer tutanları, merak ve hobilerinizi mekânınızda birleştirirseniz orası bir mobilya dükkânı olmaktan çıkar ve ruhunuzu yansıtır" dedi. Avcıoğlu, minimalizmin 90'lı yıllarda kaldığını söylerken, minimalist alanları yaşamayan mekânlar olarak yorumladı. Türkiye'de mekân tasarımında çok cesur davranılamadığını dile getiren Avcıoğlu, her geçen gün tasarımın değerinin daha da anlaşıldığını ve bilincin arttığını söyledi.
GÖRMEDEN TASARIM İMKANSIZ
travelmodus.com'un da yaratıcısı ve sahibi olan Özlem Avcıoğlu, kendisini seçmesini iyi bilen biri olarak tanımlıyor. Dünyanın birçok ülkesine seyahat eden Avcıoğlu, "Bu seyahatler hem meraklı bir kişilik olarak beni tatmin ediyor hem de yeni şeyler keşfetmeme yarıyor. Görmeden, gezmeden, başka kültürleri, başka yaşamları ve tatları tanımadan tasarım yapmak bence imkânsız" dedi.
HAAZ ÜRÜNLER GELİYOR
Dünyanın 72 ülkesinden ürünler getiren Haaz'da Moroso, Foscarini, Magis, Driade gibi İtalyan markalar, İngiliz Tom Dixon, Fransız, Portekiz, İspanyol ve Belçika markaları bulunuyor. Bu markalarla çalışma nedenlerini Özlem Avcıoğlu şöyle açıklıyor: "Hepsi çok eski markalar. Ürünleri için yıllar süren Ar-ge çalışmaları yapıyorlar. Kumaş ve materyal seçimleri çok doğru. Genelde hepsinde el işçiliği var. Ürünlerini çok uzun yıllar garanti altına alıyorlar. Tüketici verdiği paranın karşılığını fazlasıyla alıyor." Birkaç ay içinde Amerikan markalarını da getireceklerini belirten Avcıoğlu, Pekin ve Hong Kong'lu galerilere çağdaş sanat eserleri sattıklarını söyledi. Haaz markasıyla da ürün tasarlamayı düşündüklerini dile getiren Avcıoğlu, "Genç Türk tasarımcılarla görüşüyoruz. Belki bir de yarışma düzenleriz. Haaz marka ürünleri 2014'te hayata geçirmeyi planlıyoruz" dedi.