X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sağlıklı Yaşam İçin Altın Öneriler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sağlıklı Yaşam İçin Altın Öneriler

  • Giriş Tarihi: 23.2.2015 14:28
GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE 'NEDEN AÇIM NEDEN ŞİŞMANIM' ADLI KİTABI ÇIKARARAK ADINDAN SIKÇA SÖZ ETTİREN BESLENME DANIŞMANI DR.GÖNÜL ATEŞSAÇAN FORMDA BİR VÜCUT VE SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ÖNERİLERDE BULUNDU
Sağlıklı Yaşam İçin Altın Öneriler

Geçtiğimiz günlerde ’Neden Açım Neden Şişmanım’ adlı kitabı çıkararak adından sıkça söz ettiren Beslenme Danışmanı Dr.Gönül Ateşsaçan formda bir vücut ve sağlıklı bir yaşam için önerilerde bulundu. Ateşsaçan, kitabında da belirttiği gibi menopoz döneminde yaşanılan sorunları ortadan kaldırmak için adaçayının mutlaka içilmesi gerektiğini belirtti.
DİYET YAPARKEN DİKKAT!
Beslenme Danışmanı Dr.Gönül Ateşsaçan, açıklamasında şunları kaydetti;
Diyet yapmak aç kalmak değildir.Mutlaka sabah 8:30, öğle saat 13:00 de ve akşam 7:30 civarında yemek yemeliyiz.Ayrıca mutlaka ara öğün saatlerinde düzenli beslenmeli ve ana öğünlerin arasında bir şeyler atıştırmalıyız. Ayrıca bol su içmeli ve mutlaka egzersiz yapmalıyız.
MENAPOZA ADAÇAYI ÖNLEMİ
Bayanlar menapoz öncesinde veya sırasındaki sıkıntılar için mutlaka gün içinde 2 kez adaçayı içmemedir. Ayrıca civan perçemi + Anason çayını akşam 1 veya 2 kez içmeliler.
Beyler yeşil çay, ginseng çayı içebilirler.Ayrıca keçi boynuzu pekmezi performans artırmak için tüketebilirler.
SIKI VE AĞIR DİYET METABOLİZMAYI YAVAŞLATIR
Çok sık ve hatalı yapılan rejimler vücut metabolizmasını yavaşlatır. Zaten sürekli rejim yapılıyorsa, demek ki yanlış bir şeyler yapılıyor demektir. Hareket etmeden , sadece aç kalınarak diyet yapılırsa yağdan değil kas dokudan kilo verilir. Kişi diyet bıraktığı anda tekrar daha fazla yağlanır, sonuçta çok kısa sürede tekrar diyet yapmaya ihtiyaç duyar. En önemlisi diyet yaptıktan sonra yaklaşık 2 yıl bu kiloyu korumak gerekmektedir. ( acil bir ameliyat , hamilelik, travma nedeniyle kilo alınması dışında) .
Diyet kelimesi yerine doğru beslenme demek daha doğru olacaktır.
ŞEKER,KALP VE TANSİYON HASTALARI İÇİN ÖNERİLER
Şeker ve tansiyon hastaları kilo verdikçe ilaçlara olan ihtiyaçları azalır.Tansiyon ve şekerleri düzelmeye başlar.Şeker ve tansiyon yüksekliği için az ve sık sık beslenme çok çok önemlidir.
Rafine gıdalar-yani beyaz un, beyaz şeker gibi işlenmiş gıdalar tüketilmemeli.
Şekeri düşürmek için ise yahudi baklası önerilir.
SU MU ? MADEN SUYU MU ?
Kişide tanımlanmış bir böbrek hastalığı yok ise , diyet sırasında tuzu çok azaltmak koşulu ile her gün 1 veya 2 adet maden sodası tüketmesi faydalı olacaktır. Özellikle her gün hafif orta tempolu egzersiz yapıyorsa kullanması halsizliği önler.
Suyun yerini hiç bir şey tutamaz. Günde mutlaka 2.5 litre su tüketilecek, bu suyun da 2 litresi sıcak bitki çayları şeklinde olmalıdır.
SÜTLÜ KAHVE KALSİYUM DEMEK DEĞİLDİR !
Kişi sütlü kahve içiyorum ve oradan kalsiyum alıyorum diye düşünürse yanlış olur. Süt ve kahve beraber tüketilirse, kalsiyum emilmeden atılır. Kalsiyum için süt ürünleri; ayrıca bol dereotu tüketilmesi uygun olur.Günde 1 Türk kahvesi şekersiz bir sorun yaratmayacaktır.
BU ÇAYLAR MUTLAKA TÜKETİLMELİ
Yeşil çay, rezene çayı ve form plus çay gün içinde mutlaka tüketilmelidir.”