İşte Türkiye'nin en değerli markaları

  • 1
  • 25
İşte Türkiye'nin en değerli markaları
İşte Türkiye'nin en değerli markaları

İŞTE TÜRKİYE'NİN EN DEĞERLİ MARKALARI

Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 9'uncusu tamamlandı.

  • 2
  • 25
İşte Türkiye'nin en değerli markaları
İşte Türkiye'nin en değerli markaları

EN DEĞERLİ 100 MARKANIN TOPLAM DEĞERİ 29,3 MİLYAR DOLAR

Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye'nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29,3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu.

Toplam değerin yüzde 32'sini banka, yüzde 13'ünü telekom, yüzde 9'unu havayolu ve yüzde 4'ünü gıda-perakende markaları oluşturdu.

  • 3
  • 25
İşte Türkiye'nin en değerli markaları
İşte Türkiye'nin en değerli markaları

İLK 100'DE KİMLER VAR?

İlk 100 arasında Denizbank (24), TEB (26) Şekerbank (41) gibi bankalar ile Galatasaray (38), Fenerbahçe (48), Beşiktaş (59) ve Trabzonspor (95) gibi spor kulüpleri de yer aldı. Sütaş (29), Ak Gıda (İçim) (58), Uğur Soğutma (70), Ekol Lojistik (75), Şahin Gıda (85) ve Aras Kargo (88) gibi kuruluşlar da listeye girdi. Borsa İstanbul ise 98'inci sırada yer buldu.

  • 4
  • 25
İşte Türkiye'nin en değerli markaları
İşte Türkiye'nin en değerli markaları

VERİLER KAP'TAN ALINIYOR

Erişilebilir finansal verilere ve analist gözlemlerine dayanan sınırlı bilgi ile yürütülen marka değeri sıralama çalışmaları, markanın gelecekte gelir üretme kabiliyetini yansıtıyor. Bu kabiliyet, geçmiş dönem performansı ile gelecek dönem beklentilerinin bugüne indirgenerek yapılan analiz sonucunu ortaya çıkarıyor.

  • 5
  • 25
İşte Türkiye'nin en değerli markaları
İşte Türkiye'nin en değerli markaları

TOPLU VERİLER BİR ARADA

Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yayımlanan konsolide mali tablolar, şirketlerin tüm markalarına ait toplu veriyi veriyor. 100 markalık listenin yüzde 80-85'ine ait veriler KAP'tan temin ediliyor. Geriye kalanı şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden elde ediliyor.