İŞTE TÜRKİYE'NİN EN DEĞERLİ MARKALARI Brand Finance tarafından 'Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100' çalışmasının 9'uncusu tamamlandı. EN DEĞERLİ 100 MARKANIN TOPLAM DEĞERİ 29,3 MİLYAR DOLAR Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye'nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29,3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu. Toplam değerin yüzde 32'sini banka, yüzde 13'ünü telekom, yüzde 9'unu havayolu ve yüzde 4'ünü gıda-perakende markaları oluşturdu. İLK 100'DE KİMLER VAR? İlk 100 arasında Denizbank (24), TEB (26) Şekerbank (41) gibi bankalar ile Galatasaray (38), Fenerbahçe (48), Beşiktaş (59) ve Trabzonspor (95) gibi spor kulüpleri de yer aldı. Sütaş (29), Ak Gıda (İçim) (58), Uğur Soğutma (70), Ekol Lojistik (75), Şahin Gıda (85) ve Aras Kargo (88) gibi kuruluşlar da listeye girdi. Borsa İstanbul ise 98'inci sırada yer buldu. VERİLER KAP'TAN ALINIYOR Erişilebilir finansal verilere ve analist gözlemlerine dayanan sınırlı bilgi ile yürütülen marka değeri sıralama çalışmaları, markanın gelecekte gelir üretme kabiliyetini yansıtıyor. Bu kabiliyet, geçmiş dönem performansı ile gelecek dönem beklentilerinin bugüne indirgenerek yapılan analiz sonucunu ortaya çıkarıyor. TOPLU VERİLER BİR ARADA Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yayımlanan konsolide mali tablolar, şirketlerin tüm markalarına ait toplu veriyi veriyor. 100 markalık listenin yüzde 80-85'ine ait veriler KAP'tan temin ediliyor. Geriye kalanı şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden elde ediliyor. İŞTE İLK 20'DEKİ O ŞİRKETLER; Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 20 Migros 512 -6% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 19 Ülker Bisküvi 522 -30% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 18 Enka 538 -21% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 17 Finansbank 544 3% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 16 Ford Otosan 571 5% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 15 Bsh 593 39% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 14 LC Waikiki 658 … Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 13 BİM 668 -52% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 12 Vakıfbank 739 2% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 11 Ziraat Bankası 944 -6% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 10 Halkbank 958 -1% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 9 Yapı Kredi 980 -30% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 8 Anadolu Efes 1.151 6% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 7 İş Bankası 1.297 -47% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 6 Turkcell 1.435 -16% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 5 Garanti 1.529 -22% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 4 Akbank 1.589 -37% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 3 Arçelik 1.983 7% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 2 Türk Telekom 2.353 -5% Marka Adı Marka değeri Marka değerindeki değişim 1 THY 2,452 %11