1985 1986 Otosan, Ford Taunus modelini, Oyak Renault ise ikinci bir model olarak Renault 9 modelini üretmeye başladı. 1986 1987 1987 1985 1992 1993 1993 1993 1994 1995 Oyak Renault, 1 milyonuncu aracını üretti. Fiat fabrikalarında üretimi sona eren Tempra’nın Avrupa ülkelerine ihracatına başlandı. Bu, otomotiv sektörünün seri ihracat yaptığı ilk model olarak tarihe geçti. 1995 1995 1995 1996 Türkiye, Gümrük Birliği’ne girdi. İthal otolara kapılar sonuna kadar açıldı. Gümrük Birliği, Türk otomotivinde yaşanacak büyük değişimin habercisi oldu. 1997 1997 1997 1998 2000 2000 2001 TRANSİT CONNECT ÜRETİMİ Ford Otosan Kocaeli Fabrikası üretime başladı. İlk üretim Yeni Transit ile başladı. Açılıştan 1.5 yıl kadar sonra fabrikanın asıl ürünü olan Transit Connect 2002’de hattan indi. 2002 TOYOTA İHRACATA BAŞLADI Toyota Türkiye, ihracata başladı. Corolla’nın Sedan modelinden sonra Stationwagon modelinin de üretimine start verdi. 2002 KRİZ SONRASI 2001 krizinin ardından üretim yeniden yükselişe geçti. Üretim 357 bin adede yükseldi. 2004 İHRACAT 10 MİLYAR DOLAR Otomotiv sektörünün ihracatı ilk kez 10 milyar dolara ulaştı. Otomotiv sektörü ihracatta tekstil sektörünü zorlamaya başladı. 2005 2005 MİNİCARGO ANLAŞMASI 2005 2005 2006 ÜRETİM 1 MİLYONA ÇIKTI 2007 2008 2008 2009 Türk otomotiv sektörü ABD’ye ihracata başladı. Ford Otosan tesislerinde üretilen Transit Connect’ler ABD ve Kanada’ya ihraç edilmeye başlandı. 2009 2009 OTOKAR’A BÜYÜK ÖDÜL Avrupa’da Doruk T otobüsü ile orta boy otobüs kategorisinde büyük ödül olan 'Grand Award'u kazandı. 2010 TÜRKİYE’NİN HEDEFLERİ Otomotiv, 4 yıl içinde 2 milyon üretim, 1.5 milyon adet ihracat, 1 milyon adet iç pazar, 50 milyar dolar ihracat geliri, 600 bin istihdamı hedefliyor. Bu gerçekleşirse Türkiye, dünyada toplam üretimde ilk 10’a, AB’de ise ilk 3’e girecek. 2011 KRİZE RAĞMEN İHRACATA DEVAM Ekonomik krizin etkileri bütün dünyayı etkilerken Türk otomotiv endistrisi 2011 yılının genelinde en fazla ihracat yapan sektör oldu. Otomotiv yakaladığı yüzde 17,4 artış ve 20,4 milyar dolarlık ihracatı ile zirvedeki yerini korudu. 2012 RUS DEVİ ÜRETİME GELDİ Rusya’nın en önemli ticari araç markası olan Gaz Ticari Araçlar, Sakarya'da 15 milyon dolarlık yatırımla kurulan fabrikada üretime başladı.