Korkulan olmadı! 2010 yılında yüzde 90.2’si Volkswagen tarafından satın alınan ünlü İtalyan tasarım stüdyosu Italdesign Giugiaro’nun, yeni dönemde eskisi kadar yaratıcı ve cesur olmayacağı dedikoduları kulaktan kulağa yayılmıştı. Bunu destekleyense, 2011 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Volkswagen logolu Tex ve Go! konseptleriydi. Kaynak: Otohaber.com.tr Göz kamaştırmak yerine sade ve fonksiyonel tasarımlara sahip bu konseptler akıllarda İtalyanların Almanlaştığı şüphesini uyandırmıştı. Ancak aradan geçen bir yılın sonunda 2012 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen Brivido konsepti İtalyanların İtalyan olarak kaldığını bize gösterdi. Dört kişilik bir uzun yol sporcusu olan konseptin en can alıcı noktası şüphesiz çok geniş cam yüzeylere sahip olan martı kanat kapıları. Uzun motor kaputu ve kısa tutulan arka bölümüne eşlik eden kas izleriyle klasik spor otomobil reçetesine göre şekillenen Brivido konseptinde yan aynaların olması gereken yerde kameralara yer verilmiş. Buradan gelen görüntüler sürücünün önünde, gösterge tablosunun her iki yanındaki küçük ekranlara yansıtılıyor. Kokpitin büyük kısmını dokunmatik kontrol bölümleri oluştururken, ön yolcu için de simetrik bir gösterge tablosuna yer verilmiş. Yaklaşık 5 metre uzunluğundaki Brivido’nun martı kanatları açıldığında arka koltuklara da geçiş imkanı sunulurken, arka koltuklar yüksek bir orta konsol tarafından birbirinden ayrılıyor. Volkswagen çatısı altına giren Italdesign Giugiaro’nun son konseptinde insanı etkileyen güzel karoserin altında Almanların seri üretim teknolojisi ve altyapısı kullanılmış. Italdesign Giugiaro tarafından kapıları dışında seri üretim olgunluğunda olduğunun altı çizilen konseptte 3.0 lt, kompresör beslemeli 360 HP’lik bir benzinli V6 ile ona eşlik eden bir elektrik motorunun oluşturduğu 408 HP’lik sistem gücüne sahip bir hibrid motor görev yapıyor. 8 kademeli otomatik şanzıman tarafından arka tekerleklere iletilen güç, 5.8 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 275 km/s’lik maksimum hız anlamına gelirken, 6.5 lt/100 km’lik ortalama tüketim güç ve performansa göre çok etkileyici. Volkswagen Grubu’ndan bir markanın logosunu taşıyarak yollara çıkmasını çok dilediğimiz konsept ne yazık ki tarih sayfalarında türünün tek örneği olarak kendine yer bulabilecek.