Avrupa'da güvenlik konusunda otorite olan ve merkezi Belçika'da yer alan EuroNCAP, dört yeni otomobili güvenlik testlerinden geçirdi. Renault Espace ve Suzuki Vitara bu testlerden beş yıldızla ayrılmayı başarırken, Mazda 2 ve Fiat 500X dört yıldız aldı. Renault Espace Önden çarpışmalarda Espace'nin kabini sağlamlığını korudu. Otomobilin bu testte yolcu ve sürücünün dizlerine ve uyluk kemiğine iyi koruma sağlıyor. Buna rağmen, yolcu tarafında konsolun yaralanma riskini arttırması Espace'e puan kaybettirdi. Yandan çarpışmalarda hem yolcu hem sürücünün önemli bölgelerine iyi koruma sağlayan otomobil, sürücü kapısı tarafında risk teşkil etti ve puan kaybına neden oldu. Modelde yer alan Otonom Acil Frenleme Sisteminin 30km/s hıza kadar çalışması nedeniyle bu disiplinde puan elde edilemedi. Espace, 18 aylık ve 3 yaşında çocuk korumasında özellikle önden çarpışmalarda maksimum puan almayı başardı. Suzuki Vitara Önden çarpışmalarda kabin sağlamlığı yapısını korudu. Otomobil bu testte yolcu vücudunun her bölgesine iyi bir güvenlik sunarak maksimum puan almayı başardı. Yandan çarpışmalarda da iyi bir koruma sağlayan Vitara, direk testinden de maksimum puan aldı. Kamçı testinde hem ön bölümde hem de arka bölümde iyi bir koruma sunmayı başaran araçta Otonom Acil Frenleme Sisteminin standart olarak sunulmaması nedeniyle bu bölüm değerlendirmeye alınmadı. Vitara aynı başarıyı 1 yaşındaki çocuk korumasında da gösterdi ve maksimum puan aldı. Önden çarpışma testinde ise 3 yaşındaki çocuklarda kafanın öne gitmesi ve bunun neticesinde boyna binen yükün fazla olmasına rağmen zararsız olduğu görüldü. Fiat 500X Önden çarpışmalarda kabin sağlamlığı yapısını korudu. Diz ve uyluk kemiğine ise iyi korunma elde edildi. Bariyer testinde de iyi koruma elde edildi. Espace yandan çarpışma testinden ise maksimum puan aldı. Direk testinde iyi bir koruma sunan araçta Otonom Acil Frenleme Sisteminin standart olmaması puan almasını engelledi. Önden çarpışmalarda 18 aylık-3 yaş dummylerin korumasında maksimum puan elde etmeyi başardı. Mazda 2 Önden çarpışmalarda kabin sağlamlığı yapısını korudu. Bu testte yolcu ve sürücü korumasında maksimum puan alan Mazda2, aynı başarıyı farklı oturma pozisyonlarında da elde etti. Yandan çarpışmalarda da iyi bir koruma sağlayan otomobil, kamçı testinde ön koltuklarda başarılı olurken, arka koltuklarda boyna binen aşırı yükten ötürü puan almayı başaramadı. Otonom Acil Frenleme Sisteminin standart olarak sunulmaması nedeniyle bu disiplinde puan alamayan Mazda2, önden çarpışmalarda çocuk korumasında maksimum puan almayı başardı.