Türkiye'nin en iyi haber sitesi

i bol limonlu salatayla tüketin

  • 1
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Kurban ı'nda yoğun bir şekilde tüketilen kımızı et en kaliteli protein kaynaklarından biri. Ayrıca yağ, demir, çinko ve B grubu vitaminleri açısından da zengin bir besin. Bu nedenle günlük beslenmede vücudun ihtiyacını karşılayacak miktarda tüketmek çok önemli. Ancak kırmızı et sindirimi oldukça zor bir besin. Aşırı i sindirimi güçleştireceği için özellikle mideyle ilgili problemi olan kişilerin et tüketiminde aşırıya kaçmamalar gerekiyor. Daha da kötüsü, ette bulunan doymuş yağlar kolesterol ve trigliserid gibi kan yağlarının artmasına ve bunun sonucunda da kalp damar hastalıklarının oluşmasına sebep olabiliyor.

Bu nedenle özellikle diyabet, tansiyon, obezite, kalp damar ve benzeri kronik hastalığı olanlar et tüketim miktarına dikkat etmeliler. Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal problemleriyle karşılaşmamak için haftada 2'den fazla kırmızı et tüketilmemesi gerektiğine işaret ederek, "Ayrıca haftalık kırmızı et tüketim miktarı 500 gramı geçmemeli" diyor.

  • 2
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Güne limonlu suyla başlayın

Kalkar kalkmaz ilk 1 saat içinde kahvaltı etmeli, eğer mide probleminiz yoksa sindiriminizi kolaylaştırmak için güne 1 bardak ılık limonlu suyla başlamalısınız. Kurban ı'nda gün boyunca özellikle ve hayvansal ürünler fazla tüketiliyor. Bu yüzden hem mide hem bağırsak sağlığını korumak için kahvaltıda hayvansal kaynaklı besinler yerine meyve, sebze, ceviz, badem gibi bitkisel kaynaklar ve tam buğday, çavdar ekmeği veya yulaf gibi kaliteli karbonhidratlar bulundurmaya özen gösterin.

  • 3
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Eti bir gün bekletin

Kesilen eti buzdolabında +4 derecede, büyük parçalar halinde, bir gün beklettikten sonra tüketin. Etin dinlendirilmeden tüketilmesi hem sert ve lezzetsiz bir et olmasına hem de sindirim sisteminizi zorlamanıza neden olacaktır. Eğer eti uzun süre bekletecekseniz mutlaka derin dondurucuda bir defada tüketilebileceğiniz şekilde ayırarak saklayın.

  • 4
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Eti kendi yağıyla pişirin

Kurban ı süresince tüketeceğiniz etin miktarının yanı sıra pişirme tekniğine de dikkat edin. Eti kızartma ve kavurma yerine, ızgara veya fırınlanmış olarak tüketmeniz daha doğru olacaktır. Ayrıca etin yağsız kısmını tercih etmelisiniz. Etle yaptığınız yemeklere ilave yağ eklemeyerek etin kendi yağıyla pişmesini sağlamalısınız. Mangalda pişiriyorsanız eğer etin kömürleşmemesine, iç kısmının çiğ kalmamasına da dikkat edin.

  • 5
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Etin yanında mutlaka sebze yiyin

Posa içeriği olmadığı için et kabızlığa yol açabiliyor. Bu nedenle etin yanında posa içeriği yüksek olan sebze, meyve, kepekli ekmek gibi gıdaları tüketmeniz çok önemli. Sebze ve meyvelerdeki C vitamini etin içerisindeki demirin vücutta kullanılabilirliğini arttırıyor. Bu yüzden etin yanında bolca limonlu yeşil salata yemeyi ihmal etmeyin.

  • 6
  • 12
i bol limonlu salatayla tüketin
Kırmızı eti bol limonlu salatayla tüketin

Günde en fazla 70 gram et tüketin

süresince her gün i söz konusu olabiliyor. Ancak fazla miktarda tüketilen kırmızı etin özellikle mide ve bağırsak kanserlerine sebep olduğu biliniyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal kırmızı etin lif içeriği düşük olduğu için kabızlık ve hazımsızlık gibi sindirim problemlerine de neden olabileceğine işaret ederek, "Bu nedenle günlük kırmızı et tüketim miktarı en fazla 70 gram olmalı. Bu miktar da, örneğin 2 köfte büyüklüğünde ete denk geliyor" diyor.