Türkiye'nin en iyi haber sitesi

O sorunu yaşayanlar dikkat!

  • 1
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

Uzmanlar, rahat bir uyku geçirmek için uyumadan önce tükettiğimiz yiyeceklere ve içeceklere çok dikkat etmemiz gerektiğini belirtti.

  • 2
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

Yapılan bazı çalışmaların, beyinde serotonin sentezini uyaran triptofan isimli bir aminoasidin ve yüksek seyreden melatoninin düzeylerinin uykunun kaliteli, dinlendirici, rahat olmasına neden olduğunu açıkça belirttiğini anlatan

  • 3
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, "Doğada melatonin içeren besin sayısı az iken triptofan hemen hemen birçok hayvansal ve bitkisel besinde bulunmakla birlikte kaliteli uyku için belirli miktarlarda alınması faydalıdır" diye konuştu.

  • 4
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, kaliteli uykuya ulaşmaya yardımcı olacak besinleri şöyle sıraladı;

  • 5
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

"Süt: Özellikle kaliteli protein içeriği ve triptofan aminoasidinden zengin olması uyumaya yardımcı olmaktadır.

  • 6
  • 13
O sorunu yaşayanlar dikkat!
O sorunu yaşayanlar dikkat!

Uyumadan önce ılık içilen sütün triptofan içeriği daha yüksek olacağından sizi hızla uykuya dalma pozisyonuna geçirebilecektir.